جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
Friday, 29 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
گردهمایی اساتید و زبان آموزان آکادمی تلتا در دانشگاه بین المللی چابهار برگزار شد
30

ناصر آبروش سرپرست دانشگاه بین المللی چابهاردر این مراسم ضمن عرض تبریک عید مبعث اظهار داشت: آکادمی تلتا مجموعه آموزشی زبان در دانشگاه بین المللی چابهار می باشد و در حال سرمایه گذاری و توسعه آن هستیم و به اقدامات دانشگاه در این آکادمی به عنوان هزینه نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان یک فرصت […]

پ
پ

ناصر آبروش سرپرست دانشگاه بین المللی چابهاردر این مراسم ضمن عرض تبریک عید مبعث اظهار داشت: آکادمی تلتا مجموعه آموزشی زبان در دانشگاه بین المللی چابهار می باشد و در حال سرمایه گذاری و توسعه آن هستیم و به اقدامات دانشگاه در این آکادمی به عنوان هزینه نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان یک فرصت به آن نگاه در منطقه جنوب شرق ایران و خصوصا در استان سیستان و بلوچستان نگاه می کنیم که بتواند نیروی کارآمد و موثر را در ارتباطات بین الملل که الان یک ضعف و یک کمبود است، تربیت و تأمین کند.

وی افزود: ما هم اکنون برای انعکاس درست و دقیق اقدامات و فرصت های دانشگاه از جمله بورس های این دانشگاه برای دانشجویان در حوزه های بین المللی نیاز به نیروهای تربیت شده در تلتا داریم.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: در هفته اخیر رونمایی از بورس سواحل مکران با حضور معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده دانشگاه جامی افغانستان، هیات مدیره انجمن دوستی ایران و هند، هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد در دانشگاه بین‌المللی چابهار برگزار شد.

آبروش بیان کرد: دانشگاه بین المللی چابهار در اجرای سیاست‌های حمایتی خود و به استناد آیین نامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از میان داوطلبان غیرایرانی و دانش‌آموزان مستعد سواحل مکران منطقه سیستان و بلوچستان که علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی هستند به‌صورت بورسیه تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان از طریق بورس تحصیلی سواحل مکران از یازده شهرستان منطقه جنوب سیستان و بلوچستان (چابهار، کنارک، دشتیاری، زرآباد، نیکشهر، قصرقند، لاشار، فنوج، بنت، سرباز و راسک) و هفت کشور خارجی (هند، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، عمان و چین) صورت خواهد پذیرفت که جزئیات ثبت نام و لینک آن در سایت دانشگاه بین المللی چابهار درج شده است.

وی گفت: در سال جدید در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی ۴۵ نفر از دانش آموزان مستعد را در دبیرستان دانا و توانا مورد حمایت خود قرار خواهیم داد. دبیرستان شبانه‌روزی دانا و توانا دانشگاه بین‌المللی چابهار با فراهم نمودن محیطی آرام و با نشاط برای دانش‌آموزان مستعد و نخبه، استفاده از تجارب اساتید با تجربه به صورت مقیم و پروازی را تدارک دیده است.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار افزود:  اعلام می کنم با توجه به نیاز بین المللی دانشگاه، دو نفر از زبان آموزانی که بتوانند جایگاه علمی خود را ارتقاء دهند و پس از اخذ تأییدیه تلتا می توانند برای شش ماه از فرصت رایگان یادگیری زبان انگلیسی در این آکادمی استفاده نموده و در صورت کسب نمرات علمی لازم و برآورده نمودن نیازهای بین المللی این دانشگاه، می توانند به جذب این دانشگاه شوند.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار گفت: مورد دیگری که قرار است در دانشگاه اجرایی گردد مرکز زبان های این دانشگاه خواهد بود که از طریق اکادمی زبان اجراء خواهد شد. از جمله آموزش زبان فارسی و بلوچی و سایر زبان ها به علاقمندان خارجی و داخلی که تمایل دارند این زبان ها را به صورت علمی یاد بگیرند، این امکان را خواهند داشت که از طریق آکادمی تلتا به فراگیری این زبان ها بپردازند. وی گفت هم اکنون برای تدریس دو واحد زبان بلوچی در دانشگاه از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز گرفته ایم. اما با توجه به متقاضیان زیاد انتظار داریم که آکادمی تلتا نیز در این زمینه فعالیت نماید.

فاطمه بامدی مدیرعامل آکادمی تلتا دانشگاه بین المللی چابهار ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان مراسم، اساتید و زبان آموزان آکادمی تلتا و تبریک روز بزرگ مبعث، اظهار داشت: همه ما می دانیم که موفقیت در یادگیری زبان تصادفی نیست. کایزن روش موفقیت مردم ژاپن، سومین کشور موفق اقتصادی دنیا، به معنای بهبودی مستمر یا تغییر تدریجی است. شما هم از امروز می‌توانید با ایجاد یک تغییر کوتاه و کوچک در زندگیتان و حتی یادگیری زبان انگلیسی شروع کنید این تغییر تدریجی سبب خلق اتفاقات بزرگی خواهد شد و پیامد این اتفاقات برای همیشه به صورت عادت باقی می ماند.

وی افزود: برقراری ارتباط، خلق و انتقال یک ارزش در واقع یک خلاقیت و هنر آموزشی است. من و تیم آموزشی همکارانم در مجموعه آکادمی تلتا متعهدیم با تحلیل نیازها و خواسته های شما عزیزان بهترین و کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به اهداف زبان آموزان فراهم کنیم.

مدیرعامل آکادمی تلتا دانشگاه بین المللی چابهار ادامه داد: خدا را شاکریم برای موفقیت ها و فعالیت هایی که در این مدت کوتاه آغاز به کار آکادمی تلتا به دست آورده ایم از جمله دوره تقویت مدرس زبان انگلیسی با مشارکت دانشگاه خوارزمی، راه اندازی اولین باشگاه مکالمه زبان انگلیسی در چابهار فضایی عالی برای تقویت مکالمه، برگزاری دوره های هدفمند فشرده بزرگسالان به صورت چهار ماهه، هشت ماهه و دوره مخصوص کارمندان با هدف تسهیل شرایط برای زبان آموزان با هرگونه محدودیت شغلی و زمانی، برپایی نشست های هفتگی با عنوان انجمن اساتید زبان با هدف ارتقاء کمی و کیفی مهارت های تدریس و به روز رسانی دانش علمی اساتید، مشارکت و همکاری با آکادمی فوتبال بلوچ با تسهیلات تخفیف ۵۰ درصدی به مدت یک سال جهت حمایت از جامعه ورزشی و ترویج و تسهیل شرایط یادگیری زبان انگلیسی و یکی از مهمترین اقدامات ما تجهیز سیستم آموزشی آکادمی تلتا به نرم افزار لیمس جهت تسهیل در ارائه خدمات آموزشی می باشد.

بامدی تصریح کرد: از جمله برنامه های پیش رو در سال آتی این است که ‌بتوانیم به راه اندازی بخش کودکان و نوجوانان، برگزاری دوره های مخصوص آمادگی آیلتس و آزمون دکترا، راه اندازی سرویس حمل و نقل زبان آموزان، توسعه و تبدیل باشگاه مکالمه زبان انگلیسی به دوره آموزشی با استراتژی های خاص و به روز دنیا و تشکیل کانون های گروهی زبان آموزان در آینده ای نه چندان دور با هدف تحلیل نیازهای آموزشی شما عزیزان جهت ارتقای علمی آکادمی زبان تلتا نایل گردیم.

بنابر این گزارش در این مراسم اساتید و زبان آموزان به تبادل تجارب آموزشی پرداخته و در خصوص استفاده از ایام فراغت برای بهره برداری بیشتر از فرصت های ایام نوروز در راستای یادگیری زبان انگلیسی برنامه ریزی نموده و در پایان پس از برگزاری مسابقه مهارت های زبانی، به شرکت کنندگان جوایزی اهداء گردید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.