چهارشنبه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۱
Wednesday, 18 May , 2022
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
جستجو
الگوی نظام ارزشیابی در علوم انسانی نیازمند تغییر است
4

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حوزه علوم انسانی گفت: نظام ارزشیابی در علوم انسانی باید بر اساس کارویژه‌ها و ماهیت خاص آن باشد. به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر محمدجواد هراتی در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف […]

پ
پ


قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حوزه علوم انسانی گفت: نظام ارزشیابی در علوم انسانی باید بر اساس کارویژه‌ها و ماهیت خاص آن باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر محمدجواد هراتی در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، با اشاره به ضرورت‌های ویژگی‌های نظام ارزیابی در سطوح مختلف، کمیت گرایی در ارزیابی حوزه علوم انسانی را مهم‌ترین آسیب برای این حوزه دانست و بر ضرورت تغییر نظام سنجش و ارزیابی در علوم انسانی تاکید کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های قرآنی و علوم انسانی کشور افزود: عمده انتقادها به آیین‌نامه‌های موجود، از جمله آیین نامه ارتقا اساتید، کمیت گرایی و همسان دیدن شیوه ارزشیابی و ارتقا با حوزه فنی مهندسی است که این امر موجبات خسارت برای حوزه علوم انسانی را فراهم آورده است.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در علوم انسانی با اشاره به جایگاه علوم انسانی به عنوان علوم مرتبط با اداره جامعه، پر رنگ شدن نظریه پردازی و کیفیت گرایی به جای کمیت گرایی و مقاله محوری را جایگزین نظام فعلی سنجش و ارتقا دانست که این امر می تواند گام موثری در راستای جایگاه علوم انسانی باشد.

دکتر محمدجواد هراتی ابراز اامیدواریکرد با تغییر آیین نامه ارتقا، گام‌های بعدی برای تغییر در الگوهای سنجش در علوم انسانی برداشته شود.



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.