یکشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۰
Sunday, 28 November , 2021
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
جستجو
نقش وزارت علوم در نظام جدید ارزیابی نشریات، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است
1

مدیرکل سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: نقش این وزارتخانه در نظام جدید ارزیابی نشریات، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، در وبینار «ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی “رویکردها و برنامه‌ها” گفت: کمیسیون نشریات علمی، […]

پ
پ


مدیرکل سیاستگذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: نقش این وزارتخانه در نظام جدید ارزیابی نشریات، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی وزارت علوم دکتر محسن شریفی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، در وبینار «ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی “رویکردها و برنامه‌ها” گفت: کمیسیون نشریات علمی، چهار برنامه توسعه کمی هدفمند و ایجاد نشریات در حوزه‌های مختلف، ارزیابی کیفیت، رتبه‌بندی کیفی و نزدیک کردن نشریات به استانداردهای موجود در بخش‌های مختلف، و همچنین حضور در نمایه‌های معتبر بین‌المللی، و در نهایت حمایت مالی از این برنامه‌ها را در دستور کار خود دارد.

دکتر شریفی با بیان اینکه نقش وزارت علوم در نظام جدید ارزیابی نشریات، بیشتر امر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت است، گفت: ما در این برنامه جدید نقش انجمن‌ها و مراکز علمی در مدیریت نشریات علمی و تمرکززدایی را بیشتر پررنگ کردیم.

وی با بیان اینکه به دنبال نظارت بر عملکرد و ارتقای کیفیت نشریات هستیم بر تعریف استانداردها و اعلام آنها تأکید کرد.

مدیرکل سیاست‌گذاری امور پژوهشی وزارت علوم در ادامه گفت: کاربردی شدن دستاوردهای پژوهشی بر عهده نشریات علمی است. بخشی از مشکلات ما این است که دستاوردهای پژوهشی را به زبان مخاطب پسندی که بتواند در جامعه و صنعت کاربردی شود، ارائه کنیم.

شایان ذکر است؛ وبینار «ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی “رویکردها و برنامه‌ها» با همکاری مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری توسط کمیسیون نشریات علمی برای سردبیران و مدیران مسئول نشریات علمی و با محورهایی چون سیاست‌های کلی، برنامه‌ها و حمایت وزارت عتف برای ارتقای کمی و کیفی نشریات علمی، جایگاه ارزیابی و رتبه‌بندی نشریات علمی در نظام‌های ارزیابی آموزش عالی شامل ارتقا، ترفیع، تشویق مقالات و تحصیلات تکمیلی، ضوابط قبل از ورود به ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۰، ارائه گزارش و تحلیل وضعیت ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹، نگاهی گذرا به تغییرات شاخص‌ها و نحوه ارزیابی و رتبه‌بندی ۱۴۰۰ برگزار شد.

 
 



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.