دوشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۱
Monday, 23 May , 2022
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
جستجو
پنجمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان برگزار شد
2

پنجمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های استان در محل تالار کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین جلسه شورای […]

پ
پ


پنجمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های استان در محل تالار کتابخانه مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین جلسه شورای مدیریت آموزش عالی استان اصفهان بر مهارت افزایی در رشته های دانشگاهی تاکید کرد.

دکتر زلفی گل همچنین، ضمن تاکید بر تقویت شورای استانی، اظهار داشت: آموزش عالی هر استان باید در راستای افزایش بهره وری دولت عمل کند و از بودجه دولت به گونه ای استفاده شود که هدر رفت منابع نداشته باشیم.

وی همچنین بر آمایش آموزش عالی در استان تاکید و از تمرکز رشته‌های موازی در دانشگاه های همجوار انتقاد کرد.

دکتر زلفی گل در این نشست تصریح کرد: دانشگاه اصفهان با برخورداری از ناحیه فناوری و نوآوری پتانسیل بسیار خوبی برای افزایش مهارت افزایی و افزایش بستر کارورزی دارد. همچنین شورای استانی می تواند راهکارها و ایده‌های خود را مطرح و برای اجرایی شدن به وزارت علوم ارسال کند و در واقع فکر از شما و اجرا از ما خواهد بود.

دکتر حسین هرسیج، سرپرست دانشگاه اصفهان نیز اظهار داشت: دانشگاه‌های استان اصفهان نقش پیشتاز دارند و می توانند با نظرات کارشناسی خود راهکارهای خوبی ارایه دهند.

سرپرست دانشگاه، همچنین ضمن تاکید بر آمایش آموزش عالی در استان اصفهان اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، سیاست مدیریت استانی مؤسسات آموزش عالی کشور با رویکرد تمرکز زدایی، افزایش کارایی و اثربخشی نظام آموزش عالی کشور در قالب سند آمایش آموزش عالی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۹۴ و منطبق با ماده ۲ و تبصره ماده ۱۰ قانون اهداف وظایف و تشکیلات وزارت (عتف) را اتخاذ کرد.

دکتر هوشنگ طالبی رییس وقت دانشگاه نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارش مبسوطی از روند برنامه‌های شورای مدیرت آموزش عالی اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان اولین استان، اقدام به راه اندازی شورای عالی مدیرت استانی کرد و متعاقب آن همفکری مفید و موثری بین دانشگاه‌های استان ایجاد شد.

دکتر طالبی ضمن بیان ظرفیت‌های علمی استان، دانشگاه‌های آزاد اصفهان و نجف آباد را به عنوان دانشگاه های آزاد مطرح کشور معرفی کرد. همچنین دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، شهرک علمی و تحقیقاتی، دانشگاه کاشان، صنعتی اصفهان و هنر اصفهان را هم از ظرفیت‌های خوب استان اصفهان قلمداد کرد.

وی همچنین کنسرسیوم محیط زیست و کنسرسیوم سلامت را که در استان اصفهان تشکیل شد به عنوان نمونه هایی از پتانسیل همکاری موثر بین دانشگاه‌های استان برشمرد.

دکتر محمد فرامرزی دبیر امور اجرایی و مسئول دبیرخانه دانشگاه معین استان در این جلسه اظهار داشت: بعد از ابلاغ آیین نامه مدیریت استانی و پیاده سازی آمایش آمورش عالی در اواخر سال ۱۳۹۹، شورای مدیریت استانی، آموزش عالی تشکیل شد که متشکل از همه روسای دانشگاه‌های استان، رییس شهرک علمی و تحقیقاتی و رییس شورا هم رییس دانشگاه معین استان است. وی در این جلسه گزارش مبسوطی از عملکرد چهار جلسه قبل و به ویژه تشکیل کارگروه های تخصصی شورا را ارایه کرد. همچنین به تشریح کنسرسیوم همکاری دانشگاه های استان و مواردی در خصوص اصلاح آیین نامه پرداخت.

دکتر فرامرزی همچنین اظهار داشت: ۵ کارگروه تخصصی در شورای استانی شکل گرفته که قرار است مسائل کلان استانی را راهبری کنند. هدف صلی این شورا متناسب سازی و متوازن سازی شورای عالی استان، ماموریت گرایی آموزش عالی و ایجاد دانشگاه هایی در سطح استانداردهای مدرن و کمک به ایجاد کارآفرینی در سطح جامعه و اشتغال و دغدغه‌هایی است که در سطح جامعه وجود دارد.

گفتنی است، استان اصفهان بعد از استان تهران با ۲۰۹ موسسه آموزش عالی و مرکز پژوهشی دومین استان پهناور به لحاظ آموزش عالی است و نقش و سهم بسیار مهمی در توسعه علم و فناوری کشور دارد.

دکتر فرامرزی همچنین مواردی مانند: تمرکز زدایی، واگذاری برخی تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌های مشخص در سطح استان، هم‌افزایی مؤسسات آموزش عالی واقع در هر استان در راستای افزایش کارایی و اثربخشی و مأموریت گرایی، مشارکت هر چه بیشتر مؤسسات در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی های آموزش عالی کشور، توجه بیشتر به نیاز‌ها و بهره‌گیری مؤثرتر از فرصت‌ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های استانی، ارتقای کیفی سطح تصمیم سازی و تصمیم گیری در آموزش عالی با توجه به مزیت‌های استان، کمک به متناسب سازی و متوازن نمودن توسعه مؤسسات آموزش‌عالی در سطح کشور، کاهش بروکراسی ناشی از تصمیم گیری‌ها در وزارت با واگذاری برخی وظائف به استان‌ها، ایجاد هماهنگی و تبادل تجربیات میان ساختار‌های آموزش عالی در هر استان را به عنوان اهداف مدیریت استانی آموزش عالی دانست و بر افزایش مشارکت و هم‌افزایی دانشگاه‌های استان تاکید کرد.



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.