شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۰
Saturday, 23 October , 2021
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
جستجو
پ
پ

بورسیه بین المللی سواحل مکران

دانشگاه بین المللی چابهار در اجرای سیاست­های حمایتی خود و به استناد آیین نامه­ های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از میان داوطلبین غیرایرانی علاقمند به تحصیلات دانشگاهی بصورت بورسیه تحصیلی (معاف از شهریه آموزشی و یا رفاهی) و کمک هزینه تحصیلی، دانشجو می­ پذیرد. متقاضان ثبت نام می­توانند تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۱  شرایط پذیرش را مطالعه و نسبت به ثبت نام بارگذاری مدارک خود اقدام نمایند.

advanced divider

تقویم ثبت نام دانشجویان غیرایرانی جهت درج در سایت دانشگاه (ویژه دانشجویان فارسی زبان)

ردیف موضوع تاریخ دقیق
۱ثبت نام در سایت۱۳۹۹/۱۲/۰۹ لغایت ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
۲بررسی مدارک۱۴۰۰/۰۳/۲۲ لغایت ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
۳اخذ روادید تحصیلی۱۴۰۰/۰۴/۱۹ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
۴حضور دانشجویان در چابهار۱۴۰۰/۰۶/۰۶ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
۵ورود به دانشگاه۱۴۰۰/۰۶/۲۷
advanced divider

شرایط عمومی پذیرش:

advanced divider

انواع بورس سواحل مکران در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰:

advanced divider

لیست رشته های پذیرش بورس سواحل مکران:

∴ فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک
∴ مهندسی عمران گرایش مدیریت ساخت
∴ مهندسی عمران گرایش سازه
∴ مهندسی تکنولوژی آموزشی
∴ مدیریت مالی
∴ مدیریت بازرگانی
∴ مدیریت کسب و کار
∴ حقوق تجارت بین الملل
∴ جغرافیا و برنامه ریزی آمایش سرزمین

∴ مهندسی عمران
∴ مهندسی معدن
∴ مهندسی کامپیوتر
∴ مدیریت بانکداری
∴ مدیریت بازرگانی
∴ مدیریت صنعتی
∴ زبان و ادبیات انگلیسی
∴ علوم تربیتی
∴ حقوق
∴ اقتصاد
∴ مهندسی معماری

۱٫ تقويت همكاري هاي علمي پژوهشي در قالب راهنمايي مشترک پايان نامه
۲٫ فرصت مطالعاتي و شركت در دوره هاي آموزشي تخصصي
۳٫ ارتقای تعاملات بین‌المللی

۱ فنی و مهندسی
۲ علوم انسانی
۳ علوم اجتماعی
۴ هنر و معماری

۱٫ افراد معرفی‌شده از سوی دانشگاه‌های خارجی در چارچوب مبادله دانشجو بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با دانشگاه بین المللی
۲٫ متقاضیان کشورهای فارسی‌زبان
۳٫ متقاضیان کشورهای حاشیه سواحل مکران
۴٫ کشورهای همسایه شرق کشور
۵٫ متقاضیان ایرانی مقیم سایر کشورها

هند، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، عمان و چین

advanced divider

شهریه‌های تحصیلی و رفاهی دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین المللی چابهاربرای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

۵٫ شهریه های تحصیلی دانشگاه:

۱٫ شهریه‌های تحصیلی دانشگاه بر مبنای واحد پول جمهوری اسلامی ایران (ریال) می باشد. هزینه های آموزشی و رفاهی باید به شماره حساب ذیل واریز شود:
• شماره حساب ۰۱۱۵۳۶۹۸۱۵۰۰۲ بانک صادرات به نام دانشگاه بین المللی چابهار.
۲٫ میزان شهریه تحصیلی دانشجویان غیرایرانی به پیشنهاد شورای پذیرش و با تایید هیأت امنای دانشگاه برای هر ورودی تعیین می گردد.
۳٫ شهریه دانشجویان غیرایرانی به دو صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر است.
۵٫ شهریه های آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی:
پذیرفته شدگان که فارغ التحصیل مراکز آموزشی غیرایرانی بوده و ملزم به گذراندن دوره های مرکز آموزش زبان فارسی هستند، برای هر یک از دوره های آموزشی مرکز موظف به پرداخت شهریه‌های تحصیلی بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه به شرح جدول ذیل می‌باشند:

ردیفعنوانشهریه (ریال)
۱شهریه ثابت (دوره ١٦ هفته ای)۱۰٫۸۰۰٫۰۰۰
۲هزینه هر واحد نظری۱٫۲۱۵٫۰۰۰
۳شهریه متغیر (٢٠ واحد درسی)۲۴٫۳۰۰٫۰۰۰
۴آزمون بسندگی (تعیین سطح)۸٫۱۰۰٫۰۰۰
۵ارائه خدمات آموزشی (صدور کارت و کارنامه)۵۴۰٫۰۰۰

تبصره۲: دانشجویان غیرایرانی که ملزم به گذراندن دوره های آموزشی مرکز آموزش زبان فارسی می شوند، در صورت شرکت در آزمون بسندگی(تعیین سطح)، موظف به پرداخت هزینه‏ های مربوطه می باشند.

۶٫ شهریه های رفاهی دانشگاه:
دانشجویان غیرایرانی در صورت استفاده از خدمات رفاهی دانشگاه موظف به پرداخت شهریه های رفاهی بصورت ماهیانه بر اساس جدول زیر می باشند:

خدمات رفاهیتوضیحاتشهریه ها
خوابگاهمجردی (یک اتاق از سوئیت سه خوابه)۵٫۲۰۰٫۰۰۰ ریال
خوابگاهمتأهلی (یک سوئیت سه خوابه با امکانات اولیه)۱۸٫۲۰۰٫۰۰۰ ریال
بیمهمبلغ بیمه به صورت سالانه و بر اساس نرخ اعلام شده از سوی سازمان بیمه در هر سال، محاسبه می گردد.
غذاصبحانه، نهار و شام۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال

تبصره ۳: هزینه های رفاهی ذکر شده در جدول فوق الذکر، باید به شماره حساب ذیل واریز شود:
• شماره حساب ۰۱۱۵۳۶۹۸۱۵۰۰۲ بانک صادرات به نام دانشگاه بین المللی چابهار .

۷٫ شهریه های آموزشی دانشگاه در هر نیمسال تحصیلی بر حسب رشته و مقطع تحصیلی:
دانشجویان غیرایرانی، در هر نیمسال تحصیلی ملزم به پرداخت شهریه های آموزشی مصوب هیأت امنای دانشگاه بر حسب نوع رشته و مقطع تحصیلی پذیرفته شده طبق جداول ذیل می باشند:

شهریه ثابت و متغیر در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

گروه آموزشی شهریه ثابت(ريال) شهریه متغیر(ريال) پایان نامه نظری پایان نامه آزمایشگاهی
علوم انسانی ۲۰,۸۵۱,۰۱۵ ۳,۶۲۴,۸۴۴ ۱۰,۴۲۵,۲۵۰ ۱۳,۰۳۱,۵۶۳
فنی مهندسی ۲۳,۴۳۱,۷۱۹ ۴,۱۹۷,۱۸۸ ۱۰,۴۲۵,۲۵۰ ۱۳,۰۳۱,۵۶۳

شهریه ثابت و متغیر در مقطع کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

گروه آموزشی شهریه ثابت(ريال) شهریه متغیرعمومی(ريال) شهریه متغیرپایه نظری(ريال) شهریه متغیر اصلی تخصصی نظری(ريال) شهریه دروس عملی شهریه هرواحد پروژه در صورت وجود
علوم انسانی ۱۰,۹۰۹,۷۶۵ ۵۸۷,۸۱۳ ۸۳۹,۰۹۴ ۸۸۰,۴۳۰ ۷۱۳,۲۸۱ ۲,۰۹۷,۹۴۹
فنی مهندسی ۱۳,۸۴۶,۶۸۰ ۵۸۷,۸۱۳ ۸۳۹,۰۹۴ ۱,۰۰۷,۱۸۸ ۷۱۳,۲۸۱ ۲,۰۹۷,۹۴۹

تبصره ۴: مبالغ شهریه فوق فقط برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ معتبر می باشد (به جز شهریه ثابت که تا پایان دوره تحصیلی برای هر ورودی غیر قابل تغییر است.) و برای سال های بعد میزان افزایش شهریه های متغیر، پایان نامه، دروس عملی و پروژه بر اساس آخرین مصوبه هیأت امنای دانشگاه محاسبه می شود.
۸٫ در صورت انصراف و یا عدم مراجعه‏ داوطلب بعد از نام‌نویسی اولیه، وجه واریزی پذیرفته شدگان غیرایرانی قابل برگشت نیست و ضمناً قابل انتقال نیز نمی باشد.
۹٫ در صورت عدم ارائه‏ مجوز پذیرش به پذیرفته شدگان غیرایرانی از سوی وزارت علوم، کل وجه واریزی قابل استرداد است.
۱۰٫ شهریه ثابت آموزشی نیمسال های باقیمانده‏ دانشجویان که بر اساس شیوه نامه های پذیرش دانشجویان غیرایرانی دانشگاه در سال های قبل پذیرش شده اند، بر اساس سال ورود و شهریه های متغیر نیز بر اساس آخرین مصوبه هیأت امنای دانشگاه محاسبه می شود.

advanced divider

نحوه ثبت نام و مدارک لازم برای پذیرش

داوطلبانی که از شرایط مندرج در این شیوه نامه برخوردارند و تمایل به پذیرش دارند، باید درخواست خود را در سامانه پذیرش الکترونیکی دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان به نشانی: http://saorg.ir:8081/ ثبت کنند. (کد ۹۹ ، Chabahar International University) داوطلب قبل از ورود به سامانه و ثبت درخواست خود، باید اسکن مدارک لازم ذیل را جهت بارگذاری در سامانه آماده نماید:

Ξ در قسمت نام دانشگاه با وارد کردن کد [۹۹] دانشگاه بین المللی چابهار را انتخاب نمایید≡

۱٫ آخرین مدرک تحصیلی.
۲٫ ریز نمرات.
۳٫ گذرنامه یا کارت اقامتی معتبر.
۴٫ توصیه نامه های علمی از دو استاد آخرین مقطع تحصیلی. (ویژه متقاضیان کارشناسی ارشد )
۵٫ گواهی پزشکی صحت سلامت جسمی (از بیماری‌های واگیردار و صعب العلاج) و روحی که به تأیید نمایندگی‌های سیاسی یا کنسولی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع دانشجو رسیده باشد.
۶٫ یک قطعه عکس پرسنلی ٤ × ٣ جدید.
۷٫ رسید بانکی مبلغ واریز شده به حساب دانشگاه بابت هزینه‏ کارشناسی و بررسی مدارک بر حسب نوع مقطع تحصیلی مورد درخواست طبق جدول زیر:

مقاطع تحصیلی مورد درخواستمبلغ به ریال
کارشناسی۱٫۰۰۰٫۰۰۰
کارشناسی ارشد۲٫۰۰۰٫۰۰۰

تبصره ۶: داوطلبان غیر ایرانی متقاضی دوره‏ کارشناسی که از مراکز آموزشی ایران فارغ التحصیل شده اند، لازم است مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه نمایند.
تبصره‏ ۷: مدارک تحصیلی ترجمه شده شامل دانشنامه و ریز نمرات داوطلبانی که از مراکز آموزشی غیرایرانی دانش آموخته شده¬اند، باید به تأیید نمایندگی‌های سیاسی یا کنسولی جمهوری اسلامی ایران در کشور متبوع داوطلبان رسیده باشد.

Scholarship Makoran Coasts International

In line with executing its support policies and pursuant to the Bylaws of the Iranian Ministry of Science, Research and Technology (MSRT), International University of Chabahar (hereinafter referred to as “the University”) offers scholarships (covering tuition fees and/or welfare costs) and grants to applicants for studying at the University. The applicants can check the admission requirements and upload their application documents until 02/04/2021.

advanced divider

:Non-Iranian (Persian Speaking) Student’s Registration Calendar

Exact Date Subject Item
February 27, 2021 till June 21, 2021Registration on the Website1
June 12, 2021 till July 22, 2021Examination of Documents2
July 10, 2021 till August 27, 2021Obtaining Student Visa3
August 28, 2021 till September 17, 2021Students’ Arrival in Chabahar4
September 18, 2021Entrance to University5
advanced divider

General Admission Requirements

Not being a national of the Islamic Republic of Iran

Not having any legal barriers for studying and/or residing in Iran

Enjoying mental health

Having educational degrees being equivalent to one of the following degrees in Iran: High school diploma + pre-university degree (12 years of official education), bachelor’s degree, and master’s degree for entering associate, bachelor’s, and master’s programs, respectively

Commitment to compliance with the University’s academic, instructional, and disciplinary rules and regulations

Non-Iranian students shall be required to reside in accommodations determined by the University

Mastery of the Persian language (listening, speaking, reading, and writing)

advanced divider

Different Types of Makoran Coasts International Scholarship in the Academic Year 2021-2022

advanced divider

List of University Programs

Master's degree

  • Information Technology with a Concentration on E-commerce
  • Civil Engineering with a Concentration on Construction Management
  • Civil Engineering with a Concentration on Structures
  • Educational Technology Engineering
  • Financial Management
  • Commercial Management
  • Business Management
  • International Commercial and Business Law
  • Geography and Land Use Planning

Bachelor's degree

  • Civil Engineering
  • Mineral Engineering
  • Computer Science
  • Banking Management
  • Commercial Management
  • Industrial Management
  • English Language and Literature
  • Educational Sciences
  • Law
  • Economics
  • Architectural Engineering
  1. Enhancing scientific and research cooperation in the form of joint thesis writing supervision
  2. Using sabbaticals and participating in specialized training courses
  3. Promoting international interactions
  1. Technical and Engineering
  2. Arts and Humanities
  3. Social Sciences
  4. Arts and Architecture
  1. Applicants introduced by foreign universities within the framework of Exchange Student agreements concluded between the foreign university and International University of Chabahar
  2. Applicants from Persian-speaking countries
  3. Applicants from Makoran Coasts neighboring countries
  4. Applicants from eastern neighboring countries
  5. Iranian applicants residing in other countries

Afghanistan, Pakistan, Tajikistan, Kazakhstan, India, Oman, and China

advanced divider

Tuition and Welfare Fees for Non-Iranian Students of International University of Chabahar in the Academic Year 2021-2022

Tuition fees shall be charged in Iranian Rial. Tuition and welfare fees must be deposited to the following account

Account No. 0115369815002; Bank Saderat Iran; Account Name: International University of Chabahar

The amount of fees for non-Iranian students shall be determined after the rates proposed by the Admission Council have been approved by the University’s Board of Trustees

Non-Iranian students’ tuition fees are of two types: fixed and variable

Fixed tuitions fees of Persian Language Teaching Center

Those admitted applicants being graduates of non-Iranian educational institutes shall be bound to pass Persian language courses; and they must pay tuition fees for each Persian language course as per the following table, which has been approved by the University’s Board of Trustees

Tuition Fees (in Iranian Rials) Title Item
۱۰٫۸۰۰٫۰۰۰ Fixed tuition fee (16-week semester) ۱
۱٫۲۱۵٫۰۰۰ Tuition fee for each theoretical unit ۲
۲۴٫۳۰۰٫۰۰۰ Variable tuition fee (20 units) ۳
۸٫۱۰۰٫۰۰۰ Proficiency test (placement test) ۴
۵۴۰٫۰۰۰ Academic services (issuance of student’s ID card, transcript of records, and certificate of completion of studies) ۵

Note 2: If non-Iranian applicants being required to pass Persian language courses take proficiency (placement) tests, they must pay the relevant fees.

The University’s Welfare Frees

If non-Iranian applicants use the University’s welfare services, they must pay the relevant fees on a monthly basis according to the following table

Tuition Fees (in Iranian Rials) Title Welfare Services
۵٫۲۰۰٫۰۰۰ Single (one room in a three-bedroom suite) Dormitory
۱۸٫۲۰۰٫۰۰۰ Married (a three-bedroom suite with basic facilities) Dormitory
Healthcare insurance fees shall be calculated and charged annually based on the rates announced by the Iranian Insurance Organization. Healthcare insurance
۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ breakfast, lunch, dinner Meals

Note 3: The welfare fees mentioned in the above table must be deposited to the following account

Account No. 0115369815002; Bank Saderat Iran; Account Name: International University of Chabahar

Tuition Fees in each Semester by Program and Level of Education

 Non-Iranian students shall be required to pay tuition fees approved by the University’s Board of Trustees as mentioned in the following table for each program and level of education

Laboratory tuition fee (Iranian Rials) Theoretical tuition fee (Iranian Rials) Variable tuition fee (Iranian Rials) Fixed tuition fee (Iranian Rials) Department
۱۳,۰۳۱,۵۶۳ ۱۰,۴۲۵,۲۵۰ ۳,۶۲۴,۸۴۴ ۲۰,۸۵۱,۰۱۵ Humanities
۱۳,۰۳۱,۵۶۳ ۱۰,۴۲۵,۲۵۰ ۴,۱۹۷,۱۸۸ ۲۳,۴۳۱,۷۱۹ Technical and Engineering

Fixed and Variable Tuition Fees for Non-Continuous Master’s Programs in The Academic Year 2021-2022

Project tuitions fees (if applicable) Tuition fees for lab/workshop courses Main variable tuition fee per specialized theoretical unit (Iranian Rials) Basic variable tuition fee per theoretical unit (Iranian Rials) General variable tuition fee (Iranian Rials) Fixed tuition fee (Iranian Rials) Department
۲,۰۹۷,۹۴۹ ۷۱۳,۲۸۱ ۸۸۰,۴۳۰ ۸۳۹,۰۹۴ ۵۸۷,۸۱۳ ۱۰,۹۰۹,۷۶۵ Humanities
۲,۰۹۷,۹۴۹ ۷۱۳,۲۸۱ ۱,۰۰۷,۱۸۸ ۸۳۹,۰۹۴ ۵۸۷,۸۱۳ ۱۳,۸۴۶,۶۸۰ Technical and Engineering

Fixed and Variable Tuition Fees for Continuous Master’s Programs in The Academic Year 2021-2022

Note 4: The aforementioned amounts of tuition fees shall be valid for the academic year 2021-2022 (except for the fixed tuition fees, which shall be unchangeable up to the end of the program.) For the following years, any increase in variable tuition fees and tuition fees of thesis, lab/workshop courses, and project shall be calculated as per the latest decision made by the University’s Board of Trustees

If a student drops out or an applicant fails to attend the University after registration, any amount having been paid by them shall by no means be refundable or transferable

If the Iranian Ministry of Science, Research and Technology (MSRT) does not give the admitted applicants a study permit, any amount having been paid by them shall be refundable

The fixed tuition fees for the remaining semesters of those non-Iranian students having been admitted based on the University’s Admission Guidelines in previous years shall be calculated according to their year of admission; and their variable tuition fees shall be calculated based on the rates approved by the University’s Board of Trustees

advanced divider

Registration and Required Documents

Applicants meeting the requirements mentioned in the present Admission Guidelines need to submit their application via the Electronic Admission System for Non-Iranian Students of the Organization of Student Affairs at http://saorg.ir:8081/.

( choose location for admission : Chabahar International University-99 )

The applicants shall be required to prepare the scanned copies of the following documents so that they will upload them at the time of submitting their admission application

Latest educational degree

Transcript of records 

Passport or valid residency permit

Letters of recommendation from two teachers of the latest level of education (for applicant of master’s programs)

A medical certificate attesting the applicant’s physical and mental health having been confirmed by the Islamic Republic of Iran’s consulate or embassy in the applicant’s country of origin

One new 3 × ۴ personnel photo

and A bank receipt showing that application processing fees, as per the following table, has been deposited to the University’s account

Level of educationAmount in Iranian Rials
۱٫۰۰۰٫۰۰۰Bachelor's
۲٫۰۰۰٫۰۰۰Master's

Note 6: Those non-Iranian applicants of bachelor’s programs who have earned their high school diplomas from Iranian high schools shall be required to provide their high school and pre-university documents

Note 7: The translated educational documents of the applicants who are graduates of non-Iranian educational institutes need to have been confirmed by the Islamic Republic of Iran’s consulate or embassy in the applicant’s country of origin