پذیرش و ارزیابی

حوزه های فعالیت

۱- شیلات و آبزیان

امروزه آبزیان یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی برای جمعیتی یک میلیاردی در ۵۸ کشور دنیا قلمداد می‌شوند. بیشتر این جمعیت‌ را کشور‌های فقیر و در حال توسعه تشکیل داده‌اند. از این رو استفاده از منابع آبی اهمیت فراوانی برای گردش چرخ‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی این مناطق دارند.  با توسعه پایدار شیلات در در برنامه‌های پنج‌ ساله کشور، نزدیک به ۲۲۳ هزار شغل مستقیم وجود دارد و تولیدات این زیربخش مهم اقتصادی به حدود یک میلیون تن محصولات به صورت سالانه نیز می‌رسد. همچنین صادرات شیلات ایران در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. عمده بهره‌برداری از منابع زنده آبی ایران به‌جز در مناطق غیرساحلی که در حوزه آب‌های داخلی صورت می‌گیرد در استآن‌های ساحلی در دو حوزه آب‌های شمال، دریای خزر و جنوب خلیج فارس و دریای عمان نیز قابل توسعه است.

 

با وجود گستردگی مرز آبی کشور آنچنان که باید و شاید امکان استفاده از تمامی ظرفیت‌های آبی ایران وجود ندارد. از این سو، برخی عوامل شامل، شناخت وظایف، هدف‌ها و برنامه‌های شیلات و ارزیابی عملکرد آن از جمله مواردی هستند که در افزایش سودآوری و استفاده بهینه از این بخش مهم اقتصادی تاثیرگذار خواهند بود.

  • توجه به بهره‌وری تولید و افزایش کارایی اقتصادی؛
  • اشتغال‌زایی پایدار با آبزی‌پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها، سازمآن‌های مردم نهاد و اتحادیه‌ها
  • حمایت از صندوق بیمه کشاورزی
  • افزایش پرورش ماهی در استخرهای چندمنظوره، آب‌بند‌ها و نظایر آن
  • استفاده از فناوری‌های نوین در آبزی‌پروری
  • ایجاد و تقویت فرصت‌های شغلی پایدار از طریق آبزی‌پروری

 

بندر چابهار به سبب مختصات جغرافیایی خاص خود که آن را به آب‌های آزاد متصل می‌کند، می‌تواند کشور را به شاهراه تجارت جهانی متصل کند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بندر زیبای چابهار گرچه شاید در نخستین نگاه، ناحیه ای محروم وفاقد جاذبه‌های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر آید؛ اما واقعیت آن است که این ناحیه دارای بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل‌ترین هوای جنوب کشور است. و همچنین این شهرستان حدوداً دارای ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای عمان می‌باشد.

لذا مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین‌المللی چابهار اهمیت ویژه‌ای به این صنعت می‌دهد و از شرکت‌های حاضر و یا افراد صاحب ایده دعوت به عمل می‌آورد.

 

۲- پزشکی و سلامت

تلاش بشر برای درمان بیماری‌ها و آسیب‌ها از دوران پیش از باستان، و در دوران باستان در کنار دین و گاه به عنوان بخشی از آن، وجود داشته ‌است. در یونان باستان، پزشکانی مانند بقراط، پزشکی را به عنوان دانش و فنی مجزا مطرح کردند و بنیان‌گذاران راهی بودند که بعدها توسط پزشکانی همچون ابن‌سینا و رازی، طی شد. در رنسانس با بهره‌گیری از روش علمی پزشکی، پیشرفت‌های قابل توجهی کرد. از قرن ۱۹ آنچه به عنوان پزشکی مدرن، شناخته می‌شود، بنیان گذاشته شد.

اگر چه پیشرفت‌های روز افزون در این حوزه باعث درمان بسیاری از بیماری‌ها شده است و باعث شده تا این دانش کم اهمیت‌تر از گذشته به نظر آید اما ظهور ویروس کرونا در جهان بار دیگر نشان داد تا این بخش از علم همواره نیاز جامعه بشری خواهد ماند. همچنین بخش‌هایی در این حوزه وجود دارد که نیاز به نوآوری‌های خاصی در جهت درمان یا تسهیل روند درمان هستند. از اینرو از افراد صاحب ایده و یا شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت می‌شود تا در مرکز رشد دانشگاه حضور به عمل آورند تا از خدمات ارائه شده در این مرکز بهره‌مند گردند.

 

۳- توسعه شهری

امروزه با رشد روزافزون شهرنشینی، مشکلات شهری، بیش از هر زمان دیگری دامن‌گیر شهرهای کشور شده است. مشکل مسکن، حمل‌ونقل شهری، کمبودهای زیست‌محیطی و آلودگی‌های مربوط به آن، نمونه‌های مشخصی از این مشکلات هستند. این مشکلات با تأثیرگذاری بر تمامی جنبه‌های شهرنشینی، روابط منطقی زندگی شهرنشینی را نابسامان نموده و کیفیت کلی و قابلیت زندگی در آن‌ها را به شدت کاهش داده و زمینه ناپایداری در آن‌ها را فراهم کرده است.

یکی از جنبه‌های حائز اهمیت در شهرها که هم علت و هم معلول بسیاری از معضلات شهری است، بافت فرسوده شهری می‌باشد. ماهیت بافت فرسوده، هرگونه بی‌توجهی به آن را از جهات مختلف بی‌اعتبار می‌‌کند؛ زیرا از لحاظ فرهنگی، خاستگاه شهر امروزی و یادگاری از فرهنگ و تاریخ پیشین است، از لحاظ اجتماعی چه در صورت متروک شدن و چه کاربری‌های نامتناسب، بخشی از جامعه و ضامن زندگی انسآن‌ها است، از لحاظ کالبدی با وجود همه فرسودگی هنوز دارای ارزش معماری و شهرسازی بی‌نظیری است .

مناطق فشرده و فرسوده شهری، بر تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری تأثیرگذار هستند و بخش مهمی از فعالیت‌های آن‌ها به بهبود شرایط و راهکارهای مناسبی برای افزایش شرایط زندگی در این مناطق اختصاص یافته است.

این بافت‌ها معمولاً از کیفیت زیست‌محیطی پایین و فضای غیربهداشتی رنج برده و گاهی آلودگی‌های ناشی از آب‎های سطحی، سیستم فاضلاب و جمع‌آوری زباله در آن‌ها دیده می‌‌شود. سکونت غیرمجاز، نسبت بالای استیجار، شیوع اعتیاد و انواع ناهنجاری‌های رفتاری و بزهکاری و ناامنی به ویژه برای کودکان و بانوان، از ویژگی‌های بافت فرسوده شهرها می‌‌باشد لذا این نارسایی‌ها موجب شده است که این مناطق نسبت به سایر مناطق شهری، از کیفیت زندگی پایین‌تری برخوردار باشند و زیست‌پذیری در آن‌ها کاهش یابد.

لذا افرادی که دارای ایده‌ای خاص در جهت بهبود هر یک از معضلات ذکر شده هستند با مراجعه به مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار می تواند قدمی در رشد و بهبود کیفیت زندگی روزمره افراد جامعه برداشته و نیز کسب و کار خود را شکوفا کند و این مرکز هرگونه خدمات مشاوره‌ای و پیش بردی را در اختیار این عزیزان خواهد گذاشت.

 

۴- صنایع پس کرانه‌ای

پسکرانه بنادر؛ فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان ایجاد می کند، بدین جهت ضرورت دارد که برای رونق آن تمهیدات جدیدی از سوی دولت صورت گیرد. برای آنکه توسعه پس کرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که حمایت از تیم های استارتاپی در جهت براوردن نیازهای صنایع پس کرانه ای صورت پذیرد.

اگر اولویت گذاری در کنار سیاست های تشویقی و حمایتی باشد، سرمایه گذاران به حضور در پسکرانه بنادر، ترغیب خواهند شد و همچنین شاهد فعال شدن تعداد زیادی از  تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر خواهیم بود. در شرایطی که هزینه تولید افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، حضور در پسکرانه بنادر تا حد قابل توجهی از هزینه های آنها می کاهد. برای اینکه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیازمند توسعه هستیم، خیلی از تولیدکنندگان تمایل به فعالیت در نزدیکی بنادر را دارند، اما به جهت کمبود در زیرساخت های از حضور اجتناب می کنند.

ازینرو مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار در راستای ایجاد فضا و شرایط لازم در توسعه این صنعت پذیرای ایده‌های نوآورانه شما عزیزان خواهد بود تا در راستای شکوفایی و بالندگی این مرز و بوم با یاری یکدیگر قدم برداریم.

 

۵- عمران و ساختمان

در یک جامعه کمتر جایی پیدا می‌شود که فعالیت‌های عمرانی جزء اساسی‌ترین نیازهای آن نباشد همه نیازهای صنعتی و کشاورزی هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این رشته وابسته است و از آن استفاده می‌کنند.

در کنار رشد جوامع در پیشرفت علم و فناوری، توجه علمی به کارهای عمرانی خیلی ضرورت پیدا کرده است و تغییر راهکارهای گذشته باعث شده است که این رشته اهمیت خود را پیدا کند. کارهای عمرانی برای ایجاد ساختمآن‌ها، راه ها- پل ها، سدها، شبکه های آب رسانی شهرها و روستاها، ساختمان های خاص مانند نیرو گاه های هسته ای و حرارتی و .. بخش بزرگی از فعالیت های اقتصادی و تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهد، طوری که سهم زیادی از سرمایه گذاری های ملی در طرح های ساختمانی و صنایع وابسته به آن استفاده می شود. 

نیاز به فارغ التحصیلان این رشته در وزارت خانه ها و نهادها و سازمآن‌های دولتی و بخشهای خصوصی مثل شرکت های مهندسان مشاور و شرکت های ساختمانی و راه سازی باعث جذب این افراد می شود.

از این رو در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی در  بخش‌هایی نظیر هوشمندسازی، مدیریت انرژی، مقاوم سازی، شبیه سازی، معماری، طراحی داخلی و مهندسی فروش از افراد صاحب ایده و شرکت‌های فعال در این حوزه دعوت به عمل می‌آورد.

 

۶- فناوری‌های دیجیتال

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که به آن عصر دیجیتال اطلاق می‌گردد. عصر دیجیتال عصری است که در آن استفاده از فناور‌های دیجیتال به میزان قابل توجهی شیوع و گستردگی پیدا کرده است.

 

اما فناوری دیجیتال چیست؟ فناوری‌های دیجیتال را می‌توان به دو دسته فناوری‌های نگه‌دارنده و فناوری‌های تحول‌آفرین تقسیم کرد. فناوری‌های نگه‌دارنده فناوری‌هایی هستند که بکارگیری آن‌ها در هر برهه زمانی در سازمآن‌ها منجر به کسب مزیت رقابتی نمی‌شود، اما عدم وجودشان می‌تواند فعالیت روزانه سازمان را مختل کند. اینترنت مثال خوبی برای این دسته از فناوری‌ها است. اما فناوری‌های دیجیتال تحول‌آفرین، آن دسته از فناوری‌هایی هستند که نبودشان لزوما باعث اختلال در عملکرد یک سازمان نمی‌شود، اما حضورشان می‌تواند منجر به کسب مزیت رقابتی شود.

 مرکز رشد و نواوری دانشگاه بین المللی چابهار از افراد صاحب ایده و شرکت‌هایی که در زمینه‌های ذیل فعالیت دارند دعوت به عمل می‌آورد:

  • برنامه نویسی
  • انیمیشن
  • طراحی سه بعدی
  • آزمایشگاه مجازی
  • طراحی محتوا (عکس، فیلم، ویرایش، طراحی، فتوشاپ، گرافیک)
  • تدوین محتوا
  • طراحی سایت
  • امنیت شبکه
  • رمزارزها
  • و ……

 

۷- باغ نوآوری

دانشگاه بین المللی چابهار اهمیت ویژه‌ای برای زیست بوم گیاهی منطقه قائل است و در راستای استفاده از پتانسیل‌های موجود کشاورزی و پوشش گیاهی منحصر بفرد شهرستان چابهار، مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار اقدام به تاسیس باغ نوآوری کرده است. لذا از افراد و شرکت‌هایی که در زمینه گیاهان گرمسیری، گیاهان دارویی و کشاورزی هوشمند صاحب ایده و کسب و کار هستند دعوت به عمل می‌آورد تا کسب و کار خود را در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شکوفا کرده و همچنین از خدمات ارائه شده در این مرکز بهرهمند شوند.

 

۸- انرژی‌های نو

سوخت و انرژی در دنیا به سوخت‌های فسیلی و غیرفسیلی و یا انرژی‌های تجدیدپذیر و غیرقابل تجدید، دسته‌بندی می‌شود. علاقه به استفاده از سوخت‌های غیرفسیلی و تجدیدپذیر به‌طور فزاینده‌ای در جهان رو به افزایش است. دلیل آن هم مزایای این نوع از انرژی‌ها نسبت به انواع فسیلی و غیرقابل تجدید است. مهم‌ترین مزیت انرژی‌های تجدیدپذیر همان‌گونه که از نام آن‌ پیداست، قابلیت تجدیدپذیر بودن آن است. سوخت‌های فسیلی مانند نفت، گاز و ذغال‌سنگ در میلیون‌ها سال پیش به‌وجود آمده‌اند. مصرف فزاینده سوخت‌های فسیلی، موجب کاهش آن‌ها می‌گردد، چراکه میلیون‌ها سال دیگر زمان نیاز است تا دوباره به‌وجود آیند. به همین دلیل نمی‌توان در مورد این نوع از انرژی به‌عنوان یک منبع مطمئن تصمیم گرفت. انرژی‌های خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی و … ازجمله انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که به مقدار فراوان در اکثر نقاط جهان یافت می‌شوند. از دیگر مزایای این انرژی‌ها می‌توان به میزان تأثیر آن‌ها بر محیط‌‌زیست در مقایسه با سوخت‌های فسیلی نام برد.

مجموعهای از جریان انرژی و استفاده از آن‌ها را شامل میشود که بـه اسـتثنای مـوارد انـدکی،مانند انرژی زمینگرمایی، از تابش نور خورشید ناشی مـیگردنـد. قابـل ذکـر است، انرژیهای تجدیدپذیر آثار مخرب زیست محیطی نداشـته و در راسـتای توسعه پایدار میباشند.

به طور کلی، انرژی های تجدیدپذیر شامل موارد ذیل میباشد: ۱- استفاده ازپتانسیل‌ آبی(نیروگاه آبی) ۲- انرژی باد ۳- انرژی خورشیدی ۴- انرژی زمین گرمایی ۵- انرژی بیوماس ۶- انرژی أمواج

 

افراد و شرکت‌هایی که در این زمینه‌ها صاحب ایده و کسب و کار هستند می‌توانندبه مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار مراجعه کنند تا کسب و کار خود را شکوفا کرده و همچنین از خدمات ارائه شده در این مرکز بهرهمند شوند.

 

۹- صنایع نرم و فرهنگی

امروزه دارایی‌های نرم و فرهنگی کشورها، جایگاه و اقتدار کشورها را در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی رقم می‌زند. ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ سابقه طولانی، غنی و کم‌نظیر ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻣﻲﺗﻮﺍﻧﺪ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭﺍﻥ و بازیگران فعال این حوزه در دنیا ﺑﺎﺷﺪ. مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار مجموعه‌ای است که به عنوان اولین و تخصصی‌ترین بخش در اقتصاد فرهنگ بنیان، در جنوب شرق کشور، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌های فرهنگ بنیان را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فنّاورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند. هدف اصلی این مرکز، تسهیل در امر خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی است که ماهیت فرهنگی دارند. اهم این فعالیت‌ها شامل نیازسنجی، ایده‌پردازی، تحقیق و توسعه، طراحی مهندسی، ثبت مالکیت فکری، تجاری‌سازی، انتقال فناوری، فروش و پشتیبانی بعدی برای تحقق محصولات فناوری نرم و صنایع خلاق فرهنگی استان و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی در این قلمرو می‌باشد.

شرایط پذیرش

  • داشتن ایده محوری: ایده محورى، محصولى است که مى خواهید طى مدت استقرار در مرکز رشد دانشگاه بین المللی چابهار ایجاد کنید یا توسعه دهید.
  • داشتن طرح کسب و کار(business plan) براى ایده محورى: این طرح، علاوه بر تشریح ابعاد و ارزش های علمى-فنى ایده محورى، اقتصادى بودن سرمایه گذارى بر روى آن را نیز توجیه مى کند.
  • داشتن گروه کارى:حضور تمام وقت حداقل ۱ نفر دانش آموخته مقطع کارشناسى (داراى تخصص مرتبط با ایده محورى) در گروه کارى ضرورى است. گروه کارى مى‌تواند یک شرکت ثبت‌شده یا هسته اولیه شرکتى باشد که در آینده نزدیک به ثبت خواهد رسید.
  • داشتن توانایی های علمی و تخصصی لازم جهت تبدیل ایده به ثروت
  • واحد فناور باید دارای ترکیب نیروی انسانی مناسب باشد.
  • داشتن برنامه ریزی لازم جهت ایجاد کارآفرینی.
  • مبتنی بر نیاز داخلی کشور
  • منجر به اشتغال زایی و تولید کسب و کار گردد و از نیروهای متخصص دانش آموختگان دانشگاه ها استفاده نماید.
  • محل اقامت: اقامتگاه قانونى شرکت و محل سکونت حداقل ۲ نفر از کارشناسان تمام وقت گروه کارى در محدوده استان سیستان و بلوچستان باشد.

تسهیلات و مزایا

شرکت­های نوپا که با هدف توسعه فناوری آغاز به فعالیت می­نمایند، عموماً مجموعه­ای کوچک و در عین حال دارای نقش مؤثری در رونق اقتصادی، تولید فناوری و به تبع آن کارآفرینی هستند. از یکسو فشار سنـگین هزینه­های راه­اندازی که با توان مالی آنان سازگاری ندارد و عدم برخورداری از تجربه لازم برای رفع موانع اولیه از سوی دیگر، به بار نشستن تلاش‌های آنان را در هاله‌ای از ابهام و تردید قرار می­دهد. ریسک بالا و عدم تضمین موفقیت، تا آن حد جدی است که بسیاری از نیروهای مستعد و دارای پتانسیل، از جمله بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی نسبت به راه­اندازی شرکت­های خصوصی فناور رغبت نشان نمی­دهند.

توسعه این شرکت­ها در گرو ایجاد زیرساخت­های لازم برای کاهش خطرپذیری آنها در دوران شروع فعالیت می­باشد. یکی از این زیرساخت‌ها، مراکز رشد و نوآوری هستند. از اینرو  مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بین المللی چابهار یک بسته حمایتی ویژه موثر برای هسته‌ها و واحدهای فناور مستقر در این مرکز تدارک دیده است که به صورت خلاصه در چارت زیر نشان داده شده است.

مزیت‌های استقرار:

  • بهره مندی از دفتر کار مجهز در دانشگاه بین المللی چابهار
  • اسکان در مجتمع اقامتی دانشگاه ویژه متقاضیان غیر بومی
  • امکان فعالیت در منطقه آزاد چابهار
  • بهره مندی از سیستم های رایانه ای پر قدرت
  • استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک در قالب فضای اداری، سالن‌های همایش، اتاق‌های جلسات
  • ارائه خدمات مشاوره‌ کسب و کار
  • برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مالی، حقوقی، فنی، مدیریتی، بازاریابی، برندینگ، و عارضه‌یابی کسب ‌وکار
  • بهره مندی از خدمات تجاری سازی (جذب سرمایه گذار، حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و…)
  • بهره‌برداری از ارتباطات ایجاد شده با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در سراسر کشور
  • ایجاد شبکه تعاملی بین صنعتگران و تجار محلی و شرکت های مستقر
  • استفاده از معافیت های مناطق آزاد
  • استفاده از ظرفیت های صادراتی مناطق آزاد

فرآیند پذیرش

۱- آیین نامه‌ها و فرم‌ها

  • کاربرگ اولیه پیش رشد
  • گزارش عملکرد دوره پیش رشد
  • فرم ارزیابی دو ماهه
  • درخواست صدور کارت شناسایی
  • رزومه اعضای واحدها
  • فرم ارزیابی گزارش کار
  • گزارش پیشرفت واحدها
  • مدارک مورد نیاز جهت پذیرش و استقرار

۲- فرآیند پذیرش

شرح جزئی مراحل:

  • مراجعه به مرکز رشد (حضوری و یا مکاتبه از طریق ایمیل) جهت مشاوره اولیه در خصوص طرح و یا ایده مد نظر
  • تکمیل کاربرگ ورود به مرحله پیش رشد و فرم های مربوطه
  • انجام داوری و ارزیابی طرح از نقطه نظر عمومی، اقتصادی و فنی
  • برگزاری جلسه مصاحبه و مشاوره حضوری با کارشناسان مرکز رشد
  • تهیه پاورپوینت در خصوص دفاع از ایده شامل
  • برگزاری جلسه دفاع از ایده واحد فناور با شورای راهبردی مرکز رشد
  • تصویب طرح در شورای راهبردی مرکز رشد برای ورود به مرحله پیش رشد
  • ارائه برنامه زمانبندی در مرحله پیش رشد
  • استخراج شاخص های ارزیابی مطابق با برنامه زمانبندی
  • ورود به مرحله پیش رشد (۶ ماهه)
  • نظارت بر انجام فعالیت های واحد فناور مطابق با شاخص های ارزیابی
  • تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه همکاری با مرکز رشد (تمدید ۳ ماهه مرحله پیش رشد، ورود به مرحله رشد یا
  • خروج به عنوان واحد فناور نا موفق از مرکز رشد)
  • تصمیم گیری در خصوص مالکیت فکری و معنوی طرح
  • تکمیل کاربرگ ورود به مرحله رشد و فرم های مربوطه
  • تصویب طرح در شورای راهبردی مرکز رشد برای ورود به مرحله رشد

 

۳-پذیرش

جهت نیل به اهداف استراتژیک مرکز، روند کلی مرکز بر مبنای مطالعات و بررسی‌های کارشناسی و نیز بومی‌سازی مدل‌های کارآمد بین‌المللی ارائه می‌گردد. شکل ذیل، شماتیک کلی این نقشه راه، جایگاه و چگونگی تعامل مرکز رشد با پارک فناوری، مرکز نوآوری و دوران پیش رشد را نشان می‌دهد.

ورودی مرکز رشد به گونه‌ای طراحی گردیده است که کارآفرینان داخلی دانشگاه بین المللی چابهار که در مرکز نوآوری دوران پیش رشد خود را گذرانده‌اند، پس از طی دوران پیش رشد در مرکز نوآوری، به دوران رشد در مرکز رشد وارد شوند. در عین حال، کارآفرینان خارج از دانشگاه، لازم است که ابتدا به دوران پیش رشد وارد شده و پس از گذراندن آن با موفقیت، در صورت داشتن صلاحیت علمی، فنی و کسب و کاری لازم به دوران رشد وارد گردند.

فرآیند دوران رشد نیز به گونه‌ای تعبیه شده است که کارآفرینان پس از طی دوران پیش رشد و رشد با موفقیت، می‌توانندوارد بازار کار شوند.