پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
Thursday, 28 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
مراسم رونمایی از بورس تحصیلی سواحل مکران در چابهار برگزار شد
21
مراسم رونمایی از بورس سواحل مکران با حضور معاون همکاری‌های بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده دانشگاه جامی افغانستان، هیات مدیره انجمن دوستی ایران و هند، هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در دانشگاه بین المللی چابهار برگزار گردید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بین المللی چابهار به نقل از خبرگزاری ایرنا معاون همکاری‌های علمی و سازمان‌های تخصصی مرکز همکاری‌های علمی-‌بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه پنجشنبه در این مراسم اظهار داشت: بورس تحصیلی سواحل مکران در راستای برنامه ها و اقدامات بین المللی سازی آموزش های عالی در دانشگاه بین المللی چابهار طرح و برنامه ریزی شده است.

دکتر عبدالحمید علیزاده افزود: در سال های گذشته دانشگاه خلیج فارس بورس تحصیلی خلیج فارس را رونمایی کرد و امروز شاهد این هستیم که در سواحل زیبای مکران بورس تحصیلی بین المللی به نام این منطقه برای کشورهای هدف رونمایی می شود.

وی ادامه داد: قطعا مسیر بهره مندی از آموزش عالی و شکوفایی اقتصادی آموزش عالی از مرحله تبلیغ و برندینگ عبور می کند و لازم است این بستر در فضای محیطی و فضای مجازی منتشر و جهت بهرمندی راحت خدمات برای متقاضیان عرضه شود.

سرپرست دانشگاه بین المللی چابهار نیز در این مراسم اظهارداشت: دانشگاه بین المللی چابهار در اجرای سیاست های حمایتی خود و به استناد آیین نامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از میان داوطلبان غیرایرانی و دانش آموزان مستعد سواحل مکران منطقه سیستان و بلوچستان که علاقمند به تحصیلات دانشگاهی هستند بصورت بورسیه تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می کند.

دکتر ناصر آبروش افزود: جذب دانشجویان از طریق بورس تحصیلی سواحل مکران از یازده شهرستان منطقه جنوب سیستان و بلوچستان (چابهار، کنارک، دشتیاری،زرآباد، نیکشهر، قصرقند، لاشار، فنوج، بنت، سرباز و راسک) و هفت کشور خارجی (هند، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، عمان و چین) صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: روش های مختلف جذب دانشجو از طریق پکیج بورس سواحل مکران برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های سواحل مکران در عرصه بین المللی تعریف شده است که بتوان این ظرفیت عظیم موجود در این منطقه را در برنامه های دانشگاه بین المللی چابهار به جهانیان عرضه کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.