لوگو چابهار
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۶:۴۴:۱۴

شمسی پور: ایجاد ۱۱۲ هزار شغل از سوی شرکت های دانش بنیان | در

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

[ad_1]

در سال ۹۹، شرکت های دانش بنیان ۶۰ هزار شغل ایجاد کرده بودند، این در حالی است که امسال به ۱۱۲ هزار شغل رسیده و در واقع دو برابر شده است.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی شمسی پور سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در نشستی خبری با موضوع تشریح عملکرد یک ساله وزارت علوم، گفت: وزارت علوم با محور برنامه های وزیر علوم که از ابتدای فعالیت اعلام شده بود کار خود را آغاز کرد و براین اساس اولویت ها احصا و برنامه ریزی شد، در برخی از محورهای مذکور پیشرفت کرده و در برخی ثبات داشته ایم ولی تغییر منفی جدی نداشته ایم.

وی افزود: از نظر کمیت تولید علم، تعداد مقالات ما رشد داشته ولی با این وجود رتبه ما ثابت است و این بیشتر به دلیل آن است که زمانی که بر روی علم سرمایه گذاری می شود رتبه های پایین زودتر جابجا می شوند اما هر چقدر بالاتر می رود رقابت ها شدیدتر شده و رتبه ها به راحتی جابجا نمی شود.

شمسی پور با بیان اینکه در تعداد مقالات، رتبه ما در حال حاضر تثبیت شده است، افزود: یکی از دلایل دیگر ثابت ماندن رتبه ما این است که تجهیزات آزمایشگاهی ما رو به فرسوده شدن حرکت کرده اند.

به دلیل تحریم ها برخی از تجهیزات را به سختی تهیه کرده ایم و این خود باعث می شود که در حرکت به سمت جلو مقداری کندی ایجاد شود.

[ad_2]

Source link

می توانید در خبرنامه دانشگاه عضو شوید

اطلاع از تمامی اخبار و اطلاعیه های آموزشی

اخبار مرتبط

دانشگاه بین المللی چابهار

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

دانشگاه بین المللی چابهار