[ad_1]

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امکان اقامت در طول تحصیل برای دانشجویان کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن فراهم شده و این دانشجویان می توانند در هر سال 4 ورود به کشور و خروج از کشور داشته باشند.

– از قزوین، هاشم داداش پور در بازدید از دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و نشست نوروزی با دانشجویان خارجی که در خوابگاه دانشجویان خارجی برگزار شد، اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات دانشجویان خارجی و بین المللی همواره مورد تأکید وزارت علوم است و در 18 ماه اخیر نشست های متعددی با دانشجویان خارجی برگزار کردیم تا مشکلات آنها را شناسایی و بعد برطرف کنیم.

وی دریافت مجوز اقامت به شکل سالیانه از وزارت علوم و اجبار به گرفتن ورود و خروج را یکی از مشکلات دانشجویان بین الملل عنوان کرد و گفت: در این راستا موفق شدیم از طریق مذاکره با چند کشور از جمله سوریه و لبنان این مشکل را از طریق اقامت در طول تحصیل حل کنیم.

داداش پور اضافه کرد: هم اکنون در 6 استان از جمله قزوین امکان اقامت در طول تحصیل برای دانشجویان کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن فراهم شده است و این دانشجویان می توانند در هر سال 4 ورود به کشور و خروج از کشور داشته باشند.

برای دانشجویان خارجی دیگر از جمله افغانستان از سال دوم به مدت 3 سال اقامت در طول تحصیل صادر می شود و می توانند بدون مشکل و

[ad_2]

Source link