[ad_1]
|
عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به اینکه از دید بنده منطق جذب دانشجو در حوزه علوم انسانی، چندمعیاره است، گفت: از جمله این معیارها شامل تقاضای اجتماعی و سیاسی، – کارآمدی و اثربخشی دانشگاه، سرمایه گذاری برای خلق، انتقال و بهره برداری از میراث بزرگ فرهنگی و تمدنی و ضرورت تناسب دانش عمومی و تخصصی است. به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایکنا، همایش علوم انسانی و منطق جذب دانشجو امروز سه شنبه ۹ خرداد ماه از سوی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم و با مشارکت اندیشکده دانشگاه ایرانی برگزار شد. رضا مهدی، عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی در این همایش با موضوع رابطه آموزش عالی با مسئله اشتغال سخنرانی کرد که در ادامه می خوانید: یک الگوی تحلیل برای ذی نفعان آموزش عالی وجود دارد که در آن دانشگاه از یک سو، جامعه و بازار از سوی دیگر و دولت و خانواده از سوی دیگر حضور دارند. یعنی دانشگاه، حاکمیت یا خانواده به تنهایی کاره ای نیستند و جمع آنها را به عنوان ظرفیت اشتغال پذیری دانشجویان لحاظ می کنیم و وقتی رفتار، سیاست، آمال، توقعات نیازها و استانداردهای آنها ترکیب می شوند خروجی ما مشخص می شود یعنی یک سویه نمی توانیم هدفی را محقق کنیم؛ برای مثال مسئولیت دانشگاه به عنوان یک سیستم پیچیده در خصوص اشتغال و علوم انسانی م برچسب ها: علوم انسانی – جذب دانشجو – دانش – عضو هیئت علمی – دانشگاه – برنامه ریزی – آموزش عالی |
آخرین اخبار سرویس: |
منطق چندمعیاره جذب دانشجو در علوم انسانی
منطق چندمعیاره جذب دانشجو در علوم انسانی
همه حقوق این سایت برای قطره محفوظ است. قطره مسئولیتی در قبال محتوای مطالب ندارد.
تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
[ad_2]
Source link