- آموزش های مرتبط
- راهنمای ادوبی کانکت
راهنمای استفاده از نرم افزار Adobe Connect
مرحله ۱- پیش نیازهای ورود به کلاس مجازی:
برای شرکت در یک کلاس زنده شما باید یک کامپیوتر یا لپتاپ و یک اینترنت پرسرعت داشته باشید، البته امکان حضور در کلاس با موبایل و تبلت هم وجود دارد اما در این حالت ممکن است بعضی قابلیتها را از دست بدهید.
برای حضور در کلاس آنلاین و مشاهده با کیفیت محتوا بهتر است به یک اینترنت پرسرعت و مطمئن دسترسی داشته باشید. البته سرعت اینترنت ارتباط مستقیمی با شیوه ارایه مطلب دارد چرا که اگر مدرس بخواهید مانیتور خود را به اشتراک بگذارد یا به شکل تصویری دانشجویان در کلاس قصد ارتباط برقرار کردن داشته باشند طبیعتا سرعت بالاتری مورد نیاز است.
همچنین برای برقراری ارتباط بهتر صوتی ما توصیه میکنیم از یک هدفون استفاده کنید. با استفاده از هدفون شما دیگر مشکل برگشت صدا را هم نخواهید داشت.
مرحله ۲- دانلود و نصب برنامه:
برای شرکت در کلاس لازم است نرم افزار Adobe Connect را با توجه به نوع سیستم عامل خود دانلود و نصب کنید. این نرم افزار بسیار سبک بوده و نصب آن هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. نرم افزار متناسب سیستم خود را میتوانید از قسمت ابزارهای کاربردی دانلود کنید.
مرحله ۳-دریافت آدرس ورود و نام کاربری و رمز عبور:
حال که پیش نیازهای لازم برای ورود به کلاس را در اختیار دارید باید وارد محیط کلاس مجازی شوید. برای این منظور شما به یک آدرس و یک نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. این اطلاعات باید از طرف دانشگاه در اختیار شما قرار بگیرد.
نرم افزار را در لپ تاپ (از طریق جستجو در منو استارت) یا گوشی خود باز کنید. در صفحه نخست در کادر مربوطه آدرسی که دریافت کردهاید را وارد کنید و دکمه Continue را بزنید.
حال نام کاربری و کلمه عبوری خود را وارد کرده تا وارد محیط کلاس شوید