جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
Friday, 29 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
احیای فصلنامه آمایش و توسعه در دانشگاه بین المللی چابهار
16

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه طی مصاحبه با مدیر پژوهشی این دانشگاه ، انتشار مجله آمایش و توسعه دانشگاه بین المللی چابهار و اخذ شاپای کتابخانه ی ملی. دانشگاه بین المللی چابهار موفق به احیای مجوز و انتشار فصلنامه آمایش و توسعه با شماره مجوز ۲۱۹۸۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه طی مصاحبه با مدیر پژوهشی این دانشگاه ، انتشار مجله آمایش و توسعه دانشگاه بین المللی چابهار و اخذ شاپای کتابخانه ی ملی.
دانشگاه بین المللی چابهار موفق به احیای مجوز و انتشار فصلنامه آمایش و توسعه با شماره مجوز ۲۱۹۸۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد و اخذ شاپای/ISSN به شماره ۲۳۳۳-۲۷۸۳ از سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران شده است دکتر میترا بزرگزاده افزود تاکنون ۴ شماره از این نشریه منتشر شده است و در مرحله ی ارسال جهت ارزیابی و اخذ مرتبه ی علمی از سامانه نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد . نشر مجلات تخصصی گامی بزرگ در توسعه ی علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاهها و منطقه و باعث ترغیب اساتید و دانشجویان به مقوله ی پژوهش و تولید علم می شود.
دکتر محمدتقی رضویان سردبیر این مجله در خصوص اهمیت موضوع تخصصی آمایش می گوید :
جنوب شرق ایران یکی از مناطق دارای امکانات عظیم توسعه ولی در عین حال کم برخوردار کشور است. طول ساحل ایران در کناره دریای عمان ۷۸۴ کیلومتر (از گواتر تا بندر عباس) با دسترسی مستقیم به اقیانوس، آرزوی بسیاری از کشورهایی است که گام در راه برنامه ریزی توسعه برداشته اند. آب و هوای مونسون و امکانات بی نظیر کشاورزی همراه با ذخایر عظیم معدنی، ظرفیت تولید انبوه انرژی های نو، احداث مجموعه های بزرگ صنعتی، توریسم و نیروی انسانی کافی شرایط لازم برای تبدیل جنوب شرق ایران را به یکی از پیشرفته ترین مناطق غرب آسیا فراهم میسازد.
همچین ایشان بیان نمودند: امروزه توسعه تنها در چارچوب مطالعات علمی و برنامه ریزی کلان آمایش سرزمین امکان پذیر می باشد. “فصلنامه آمایش و توسعه” با همین نگرش توسط دانشگاه بین المللی چابهار منتشر میشود. هدف اصلی انتشار مقالاتی است که نتیجه تحقیقات علمی با رویکرد توسعه منطقه جنوب شرق ایران باشد. مطالعات صرفا نظری تاکنون بسیار انجام شده است. لیکن آنچه کمتر مورد توجه بوده ارایه راهبرد ها و راهکارهای اجرایی است که با در نظر گرفتن شرایط منطقه بتواند منجر به از میان بردن موانع توسعه و توسعه فضایی سرزمین های وسیع جنوب شرق ایران شود.
به تازگی از سایت این فصلنامه رونمایی گردید.

لینک مجله: mag.iuc.ac.ir

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه

ورود به صفحه اینستاگرام دانشگاه:

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.