شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Saturday, 27 April , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
جدیدترین رتبه بندی موسسات آموزش عالی دنیا از سوی نیچر ایندکس اعلام شد
28

رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کرد: در نسخه جاری رتبه بندی نیچر ایندکس که تاریخ یک دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ را در بر می گیرد، – به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی وزارت علوم به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری […]

پ
پ


رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کرد: در نسخه جاری رتبه بندی نیچر ایندکس که تاریخ یک دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ را در بر می گیرد، – به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی وزارت علوم به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دکتر سید احمد فاضل زاده گفت: در نسخه جاری رتبه بندی نیچر ایندکس که تاریخ یک دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ را در بر می گیرد، کشور ایران در میان کشورهای جهان حائز رتبه ۳۰ شده است.

در این رتبه بندی کشورهای چین، آمریکا و آلمان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را دارند.

وی افزود: بر اساس چهار حوزه موضوعی کلی فیزیک، شیمی، زمین و علوم محیطی و علوم زیستی بهترین رتبه جمهوری اسلامی ایران در حوزه موضوعی فیزیک با رتبه جهانی ۲۷ بوده است.

رییس ISC گفت: در این رتبه بندی، ۹۵ سازمان ایرانی حضور دارند که ۷۸ سازمان ماهیت دانشگاهی دارند.

در بین سازمان ها دانشگاه شیراز با کسب رتبه ۹۲۱ جهانی در بین سازمان ها و نیز کسب رتبه ۷۵۴ جهانی در بین دانشگاه­ها، رتبه اول کشور را در هر دو بخش به دست آورده است.

فاضل زاده ادامه داد: نیچر ایندکس یک پایگاه اطلاعاتی متشکل از وابستگی سازمانی نویسندگانی است که در ۸۲ نشریه برتر علوم طبیعی[۱] مقاله چاپ کرده اند.



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.