سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
Tuesday, 19 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
18

معاون پژوهشی وزارت علوم در اجلاس وزرای علوم و فناوری بیست و ششمین کنفرانس کمیسیون علم و فناوری آنکتاد که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، – گفت: رویکرد ایران در زمینه توسعه علم و فناوری، توسعه پایدار با نگاهی آینده نگر به انسان و محیط زیست است. به گزارش سایت قطره […]

پ
پ


معاون پژوهشی وزارت علوم در اجلاس وزرای علوم و فناوری بیست و ششمین کنفرانس کمیسیون علم و فناوری آنکتاد که در مقر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار شد، – گفت: رویکرد ایران در زمینه توسعه علم و فناوری، توسعه پایدار با نگاهی آینده نگر به انسان و محیط زیست است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی در نشست آنکتاد درباره نقش علم، فناوری و نوآوری در تسریع بازیابی و جبران همه گیری کرونا در مقر سازمان ملل متحد در ژنو اظهار داشت: از تعامل و تبادل علم و فناوری با تمامی کشورهای علاقه مند استقبال می کنیم و دیپلماسی علمی را یکی از ابزارهای کلیدی همکاری های بین المللی می دانیم.

وی با ارائه گزارشی در خصوص وضعیت علم و فناوری ایران گفت: ایران از زمان های قدیم به دلیل سهم چشمگیر درعلم و فناوری شهرت داشته است.

با این حال، کشور ما در طول قرون گذشته، وقفه ی نسبتا طولانی را تجربه کرده است.

خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ توجه زیادی به هموار کردن مسیر از طریق سرمایه گذاری زیاد در حوزه های علم، فناوری و نوآوری در ایران صورت گرفت.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: در حال حاضر ایران بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود ۵۰ درصد دختر و بیش از ۷۵۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعال هستند.



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.