سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
Tuesday, 19 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
پ
پ

معرفی اداره ارتباط با صنعت و جامعه

طی چند دهه اخیر، ساختار دانشگاه‌ها و آموزش عالی کشور تغییرات فراوانی داشته و در حال حاضر موضوع ارتباط با صنعت و پاسخگویی مراکز علمی به نیازها و اولویت‌های کشور بویژه در دو بعد اقتصادی و اجتماعی اهمیت فراوان یافته است. این امر در ناحیه سواحل مکران، با حضور صنایع سبک (استقرار شرکت های مستقر در منطقه آزاد چابهار و شهرک های صنعتی این ناحیه) و صنایع سنگین (پتروشیمی، نیروگاه، فولاد، راه آهن)، اهمیت دو چندان یافته است.

اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بین المللی چابهار با هدف تدوین استراتژی ها و برنامه های اجرایی  جهت گسترش همکاری دانشگاه با صنایع و شرکت ها بر مبنای برآوردن نیازهای علمی و فناورانه صنایع، و نیز ارتباط گسترده تر با جامعه و بر مبنای تحقق مسئولیت های اجتماعی دانشگاه، شکل گرفته است.

از مهمترین اهداف این اداره، می توان به همکاری با صنایع در قالب طرح های پژوهشی و اجرایی، توانمندسازی شغلی دانشجویان و دانش آموختگان در قالب برنامه های کارورزی و کارآموزی، توسعه همکاری های علمی و آموزشی با سازمان های دولتی و نیمه دولتی، و نیز برگزاری رویدادهای مختلف برای جامعه محلی و غیر محلی، اشاره نمود.