لوگو دانشگاه بین المللی چابهار
جستجو کردن
Close this search box.
شنبه ۰۱ دی ۱۴۰۳ , ۱۷:۵۲:۲۳

مفهوم برند سازی برای SME ها (شرکت‌های کوچک و متوسط)

On the way to the fourth generation university

SME مخفف عبارت Small & Medium Enterprises است و در برگیرنده کلیه شرکت های کوچک و متوسط اعم از بنگاه های صنعتی، خدماتی، بازرگانی و کشاورزی می باشد.

اتحادیه اروپایی در سال ۱۹۹۶ ضوابط شناسایی sme را چنین بیان کرد:

-دارا بودن کمتر از ۲۵۰ نفر کارمند
– حداکثر ۴۰ میلیون یورو گردش مالی سالیانه
-حداکثر ۲۷ میلیون یورو ترازنامه سالیانه
-حداقل ۷۵درصد دارایی بنگاه در مالکیت مدیران باشد
– مالک (مالکین) و یا بستگان ایشان، شخصا بنگاه را مدیریت کنند

بسته به کشور، اندازه شرکت را م یتوان بر اساس تعداد کارکنان، فروش سالیانه، دارایی ها یا هر ترکیبی از این طبقه بندی کرد. همچنین ممکن است از صنعتی به صنعت متفاوت باشد همانطور که در ایالات متحده شرکت های کوچک و متوسط (SME) اکثر شرکت های تجاری را در اکثر کشورها تشکیل می دهند

هدف طرح sme رشد و تعالی شرکت های کوچک و یافتن جایگاه واقعی این شرکت ها در اقتصاد کشور باعث ایجاد بازار سرمایه sme شده است.

ارتباط با ما:‌
۰۵۴۳۴۲۸۸۰۰۶

You can subscribe to the university newsletter

Information about all educational news and announcements

Related news

Chabahar International University

On the way to the fourth generation university

دانشگاه بین المللی چابهار