جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
Friday, 29 March , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
چین به ابرقدرت فناوری جهان تبدیل می شود؟ | رقابت در میدان
35

رقابت در میدان فناوری میان آمریکا و چین به شدت جریان دارد، وزارت علوم و فناوری چین استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش های متعلق به علوم و فناوری را سرعت بخشیده است. – به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، درحالی که رقابت در میدان فناوری میان آمریکا […]

پ
پ


رقابت در میدان فناوری میان آمریکا و چین به شدت جریان دارد، وزارت علوم و فناوری چین استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش های متعلق به علوم و فناوری را سرعت بخشیده است.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، درحالی که رقابت در میدان فناوری میان آمریکا و چین به شدت جریان دارد، وزارت علوم و فناوری چین اخیرا اعلام کرده است که استفاده از هوش مصنوعی در پژوهش های متعلق به علوم و فناوری را سرعت خواهد بخشید.

همچنین، وزارت علوم و فناوری چین در همکاری با بنیاد میهنی علوم طبیعی چین، پروژه ای را تحت نام هوش مصنوعی راه اندازی کرده است که وظیفه آن حل مشکلات و رفع نیازمندی های موجود در بخش های اساسی علوم و فناوری مانند توسعه فناوری داروسازی و پژوهش های متعلق به مهندسی ژنتیک است.

افزون برآن، در برنامه جنجال برانگیز صنعتی چین موسوم به ساخت چین ۲۰۲۵ ، هوش مصنوعی به عنوان یک صنعت اساسی گنجانده شده است.

بر اساس این برنامه، چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در بخش هوش مصنوعی در سطح جهان پیشتاز شود.

در حال حاضر، چین بهترین کشور از نگاه اسناد و مدارک آکادمیک، حق ثبت اختراع و سرمایه گذاری در بخش هوش مصنوعی به شمار می رود.

بر اساس گزارش سال گذشته شرکت سرمایه گذاری آی دی سی (IDC)، پیش بینی می شود که میزان سرمایه گذاری چین، در بخش هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ به ۲۶٫



Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.