جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Friday, 3 May , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
برگزاری نشست تخصصی سونامی استان های ساحلی مکران
22

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی چابهار، روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ، نخستین نشست تخصصی استان‌های ساحلی مکران با هدف تدوین روش عملیاتی استاندارد (SOP) برای سیستم هشدار سونامی مکران به میزبانی دانشگاه هرمزگان و همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار با حضور اقای دکتر محمد مختاری رییس کارگروه منطقه‌ای شمال‌غرب اقیانوس هند و دریای عمان وابسته […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی چابهار، روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ، نخستین نشست تخصصی استان‌های ساحلی مکران با هدف تدوین روش عملیاتی استاندارد (SOP) برای سیستم هشدار سونامی مکران به میزبانی دانشگاه هرمزگان و همکاری دانشگاه بین‌المللی چابهار با حضور اقای دکتر محمد مختاری رییس کارگروه منطقه‌ای شمال‌غرب اقیانوس هند و دریای عمان وابسته به یونسکو، متخصصین هشدار سریع از سازمان‌های مدیریت بحران هرمزگان و سیستان و بلوچستان، مدیریت شهری منطقه آزاد چابهار، مشاوران مدیریت بحران منطقه آزاد و هلال احمر چابهار و دانشگاه سیستان و بلوچستان به‌صورت مجازی برگزار و برنامه نشست آتی نیز تعیین شد.
موضوع این نشست بررسی آخرین وضعیت مشکلات، کمبودها و چالش‌ها و پیش‌بینی‌ها در راستای تدوین و برنامه توسعه هشدار “سونامی و واکنش سریع مدیریت بحران” برای مقابله با تهدید سونامی سواحل مکران اعلام شده است.

در پایان این نشست‌ها، SOP سیستم هشدار سونامی استان‌های ساحلی مکران و چارت عملیاتی آن تدوین خواهد شد و خلاءهای قانونی آن جهت تصویب یا قانونگذاری به ارگان‌های ذیربط اعلام می‌شود.

همچنین نمایندگان تمامی ارگان‌های حاضر در جلسه ضمن استقبال از این اقدام، آمادگی خود را برای همکاری در تدوین SOP اعلام کردند.
دانشگاه بین‌المللی چابهار با عضویت در “کمیته محلی سونامی” به‌عنوان یک دانشگاه بومی در تدوین آیین‌نامه‌ها، تست و آزمایش محل استقرار سامانه هشدار سریع، آموزش مردم و برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی و هماهنگی با نهادهای مختلف در راستای مشارکت با این تیم همکاری می‌کند.

Sopبه معنی:
تدوین روش عملیات استاندار سیستم هشدار سونامی که در اینده لازم است جهت اطلاع رسانی در صورت وقوع سونامی برای کاهش اسیب پذیری جانی و مالی تهیه خواهد شد.

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه

لینک کانال اطلاع رسانی واتساپ:

https://chat.whatsapp.com/JtRfdCszbjV8JTjgLK3iYt

آدرس وب سایت :
http://iuc.ac.ir

☎️ تماس با ما :
۰۵۴۳۵۳۱۴۳۵۵

ورود به صفحه اینستاگرام دانشگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.