جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Friday, 3 May , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
روز جهانی گردشگری گرامی باد
26

تاریخچه روز جهانی گردشگری روز جهانی گردشگری و توریسم هرساله در روز ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود. هدف از نامگذاری این روز افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت توریسم و تأثیر صنعت گردشگری بر اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. از ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان […]

پ
پ

تاریخچه روز جهانی گردشگری

روز جهانی گردشگری و توریسم هرساله در روز ۲۷ سپتامبر برگزار می‌شود. هدف از نامگذاری این روز افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت توریسم و تأثیر صنعت گردشگری بر اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد است. از ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز گردشگری و جهانگردی انتخاب کرده است. در سومین جلسه این آژانس در سال ۱۹۷۹ که در کشور اسپانیا برگزار شد UNWTO تصمیم گرفت تا روزی را به عنوان روز جهانی گردشگری و توریسم انتخاب کند. در نهایت روز ۲۷ سپتامبر که سالگرد پذیرش و تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری بود به عنوان روز جهانی توریسم انتخاب شد و این روز به طور رسمی از سال ۱۹۸۰ اعلام شد. سازمان جهانی گردشگری که در حقیقت بخشی از سازمان ملل متحد است وظیفه تبلیغ و گسترش گردشگری و توریسم مسئولانه، پایدار و جهانی را در رأس اقداماتش قرار داده است. هرسال سازمان جهانی گردشگری در روز ۲۷ سپتامبر از کشورهای مختلف دعوت می‌کند تا دور هم جمع شوند و در مورد مقوله توریسم و گردشگری با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.

شعار روز جهانی گردشگری

«گردشگری برای رشد فراگیر» به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO ) شعار «گردشگری برای رشد فراگیر» را به عنوان شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه

لینک کانال اطلاع رسانی واتساپ:

https://chat.whatsapp.com/JtRfdCszbjV8JTjgLK3iYt

آدرس وب سایت :
http://iuc.ac.ir

☎️ تماس با ما :
۰۵۴۳۵۳۱۴۳۵۵

ورود به صفحه اینستاگرام دانشگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.