واحدهای فناور و نوآور

واحدهای فناور

شتابدهنده ها

شتابدهنده تفتان

شتابدهنده تفتان، نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه آب، فراوری ضایعات و زیست فناوری؛ با رویکرد سخت‌افزاری و توسعه تکنولوژی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۹ شکل گرفته است. تفتان توانسته با اتکا به استارتاپ‌ها و فناوران خود که فارغ‌التحصیلان و افراد بومی استان سیستان و بلوچستان، نگرشی نو همراه با ترویج فرهنگ کار آفرینی در این استان ایجاد نماید.

جهت دسترسی به وبسایت شتابدهنده  تفتان می‌توانید بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

شتابدهنده بادبان

شتابدهنده بادبان در مرداد ماه ۱۳۹۸ با هدف توسعه فناوری های دریایی در کشور، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرمایه گذاری گروه مهد تجارت گستران عطار ایجاد گردید. تجربه های موفق مجموعه عطار و مؤسسان آن در ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، پشتوانه تیم های مورد حمایت شتابدهنده است. رسالت این مجموعه حمایت از هسته های فناور دریایی و ارائه خدمات تجاری سازی به کسب و کارهای نوپا است.

جهت دسترسی به وبسایت شتابدهنده  بادبان می‌توانید بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

شتابدهنده هیدروتک

مراکز تحقیقاتی همانند پژوهشکده هیدرودینامیک کاربردی و سامانه های دریایی که مرکزی برای یادگیری و تحقیق هستند بایستی پیشرفت نوآوری و انتقال فناوری را نیز تسریع کنند. به همین جهت با ارائه امکانات فنی، برنامه های کارآفرینی، شتابدهی و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در کمک به توسعه ایده‌های جدید شرکت می کنند ولی نباید نقش آنها در تحقیقات فن ژرف که باعث نوآوری در بلند مدت می شود به خطر بیافتد. لذا نیاز به تسهیل کننده‌هایی همچون مرکز نوآوری و توسعه فن ژرف هیدروتک  می باشد تا بر روی ارتباطات، منتورینگ و تامین امکانات تمرکز کنند. به همین جهت پژوهشکده هیدرودینامیک کاربردی و سامانه های دریایی برای فعال نمودن ظرفیت ها و توانایی های دانش بنیان و رفع نیاز های صنعتی در قالب تجاری سازی دانش فنی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز نوآوری و توسعه فن ژرف هیدروتک را با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مهر ماه ۱۳۹۹ افتتاح نمود.

جهت دسترسی به وبسایت شتابدهنده  هیدروتک می‌توانید بر روی آیکون زیر کلیک کنید.

حامیان

۱- منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار

۲- شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان

۳- پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان

شرکت های دانش بنیان