شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Saturday, 4 May , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
24

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بین المللی چابهار ، وبینار هم اندیشی پیرامون چالش‌های دانشگاه‌های غیردولتی به همراه تبادل تجربیات در زمینه آموزش مجازی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شد . دراین نشست دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی و مدیران کل وزارت علوم و […]

پ
پ

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه بین المللی چابهار ، وبینار هم اندیشی پیرامون چالش‌های دانشگاه‌های غیردولتی به همراه تبادل تجربیات در زمینه آموزش مجازی که بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ برگزار شد .
دراین نشست دکتر علی خاکی صدیق معاون آموزشی و مدیران کل وزارت علوم و روسای دانشگاه ها غیر دولتی نیز حضور داشتند.


در ابتدا روسای دانشگاه‌ها به چالش ها دانشگاههای سطح کشور در حوزه جذب هیات علمی، هزینه های بالا دانشگاه ، مجوز رشته ها و جایگاه نمایندگی دانشگاهها در شورای گسترش و انقلاب فرهنگی و همچنین حمایت از این دانشگاهها پرداختند.
در پایان دکتر خاکی صدیق به سئوالات روسای غیرانتفاعی پاسخ دادند.

ایشان اشاره کردند: طرح تعاون مبنی بر همکاری هیات علمی دانشگاههای توسط شورای گسترش آموزش عالی طرح و متاسفانه رای و مجددا این طرح را مطرح و حمایت خواهیم کرد.

در ادامه معاون آموزشی وزیر علوم درباره اینکه ترم آینده بهمن ماه آغاز می‌شود یا خیر گفت: تنوع زیر نظام‌های آموزش عالی بسیار زیاد است، حتی در دانشگاه‌های دولتی هم تنوع در کیفیت زیرساخت‌ها زیاد است در نتیجه نمی‌توانیم فرمول واحد برای همه ارائه بدهیم.

وی افزود:  ولی تمام تلاش ما برای ترم آینده این است که به موقع و در مهر ماه کار خود را آغاز کنند، البته ما دانشگاه‌های بزرگی داریم که بیش از ۵۰ درصد دانشجویان آنان غیر بومی و خوابگاهی هستند با توجه به وقفه‌ای که به وجود آمد نگران هستند و امکان برگزاری ترم آینده از مهر ماه را ندارند و عنوان می‌کنند در مهرماه بحران جدی دارند. اما دانشگاه‌هایی هستند که مشکلی ندارند پس چرا سال تحصیلی خود را از مهرماه آغاز نکنند.

وی ادامه داد: تعدادی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های آزاد و پیام نور هستند که عدم شروع ترم از مهر ماه به آن‌ها لطمه می‌زند بنابراین موسسات و دانشگاه‌هایی که می‌توانند در مهر ماه سال خود را شروع کنند، (البته اگر نتایج کنکور در اسرع وقت اعلام شود که سازمان سنجش قول داده است تا ۲۰ مهر نتایج را ارائه دهد). ما این اختیار را به دانشگاه‌هایی که به مشکل جدی بر می‌خورند می‌دهیم تا از بهمن ماه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به صدماتی که موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی از کرونا دیدند، از محل بودجه صدمات کرونا برای این موسسات خواستار کمک شده ایم که پذیرش نیز شده است.وی درباره حذف ترم بدون احتساب درسنوات نیز گفت: این کار رفع مسولیت نبود و در واقع واگذاری اختیارات به دانشگاه‌ها بود و در بسیاری از دانشگاه‌ها بسیار راه گشا عمل کرد.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.