لوگو چابهار
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۶:۲۶:۲۱

ارائه خدمات مؤسسه رصدگر عمق آسمان در بخش نوآوری نمایشگاه قرآن

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

[ad_1]

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان به عنوان واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است که در بخش نوآوری و دانش بنیان نمایشگاه بین المللی قرآن به ارائه خدمات به عموم بازدیدکنندگان به ویژه نوجوانان و نونهالان می پردازد.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت رصدگر عمق آسمان به عنوان واحد فناور در پارک علم و فناوری استان قم مستقر است که در زمینه نجوم و آیات الهی کار می کند.

قدم اول کار این مؤسسه این بود که توانست تمام آیاتی که مستقیما مربوط به علم نجوم است از قرآن استخراج کند و در کتاب نجوم و کائنات گردآوری کند و در کنار بکارگیری ترجمه و مفاهیم آیات،  دیدگاه تفسیری مفسران معاصر به صورت مختصر آورده شده است.

این کتاب را وزارت علوم به عنوان یک کتاب علمی تحقیقاتی و پژوهشی تأیید کرده است و طی تعامل با سازمان فضایی ایران چند دوره از این کتاب به چاپ رسیده است.

از دیگر فعالیت های این مؤسسه موضوع بندی تمام آیات است که دو جلد از این موضوع به عنوان پیدایش کیهان و دگرگونی آن و نجوم، علم شناخت به چاپ رسیده است و پروپزال ۴۲ عنوان کتاب دیگر نوشته شده و محتوای برخی از این کتاب ها در حال تحقیق و پژوهش و برخی درحال ویراستاری است.

[ad_2]

Source link

می توانید در خبرنامه دانشگاه عضو شوید

اطلاع از تمامی اخبار و اطلاعیه های آموزشی

اخبار مرتبط

دانشگاه بین المللی چابهار

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

دانشگاه بین المللی چابهار