لوگو چابهار
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۳:۳۷:۱۱

استفاده از زبان واسط برای آموزش دانشجویان خارجی مصوب شد

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

[ad_1]

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوب شد کلیه دانشگاه ها با ضوابط بسیار دقیقی بتوانند در بدو ورود دانشجویان خارجی از زبان واسط و زبان دوم برای آموزش استفاده کنند.

– به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، رجبعلی برزویی دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص موضوع استفاده از زبان دوم برای دانشجویان خارجی حین تحصیل بیان داشت که وزارت علوم و وزارت بهداشت با رویکردی جدید به دنبال جذب بیشتر دانشجوی خارجی، با حفظ تعمیق یادگیری زبان فارسی برای این دانشجویان است.

وی افزود: بدین منظور باید بتوانیم موانع لازم برای این کار را برداریم تا بتوانیم در جذب دانشجویان خارجی در منطقه نقش بیشتری را داشته باشیم.

برزویی افزود: به همین دلیل مقرر شد که در عین اینکه تعمیق یادگیری زبان فارسی برای دانشجویان خارجی همچنان در اولویت قرار داشته باشد، تسهیلات و انعطاف بیشتری را در بدو ورود دانشجویان خارجی به کشور برای آموزش زبان فارسی ایجاد کنیم.

لذا مصوب شد کلیه دانشگاه ها با ضوابط بسیار دقیقی که وزارت علوم به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه خواهد کرد بتوانند در بدو ورود دانشجویان خارجی، از زبان واسط و زبان دوم برای آموزش استفاده نمایند اما حتماً بعد از یک الی دوسال (بسته به مقطع دو

[ad_2]

Source link

می توانید در خبرنامه دانشگاه عضو شوید

اطلاع از تمامی اخبار و اطلاعیه های آموزشی

اخبار مرتبط

دانشگاه بین المللی چابهار

در مسیر دانشگاه نسل چهارم

دانشگاه بین المللی چابهار