سوالات متداول
۱- سوال: تلفن همراهم اجازه نصب برنامه Adobe Connect را نمی دهد؟
پاسخ: شما به راحتی میتوانید با جستجوی اسم نرمافزار در استورهایی مانند کافه بازار، گوگل پلی یا اپ استور، نرمافزار را پیدا و دانلود کنید.
۲- سوال: میکروفن در برنامه Adobe Connect کار نمی کند؟
پاسخ: از منو سمت چپ (در موبایل) یا منوی بالا (در دسکتاپ) روی آیکون میکروفون کلیک کنید و علاوه بر روشن کردن آن، با اهرم موجود دقت میکروفون را افزایش دهید. اگر مشکل برطرف نشدن از متصل بودن صحیح میکروفون اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشید که اجازه دسترسی نرمافزار ادوبی به میکروفون را دادهاید. همچنین میتوانید با استفاده از گزینه تست صدا در محیط نرمافزار؛ خطا و دلایل آن را شناسایی کنید.
۳- سوال: نوشته ها در محیط Adobe Connect به هم میریزد؟
پاسخ: اگر از تلفن همراه استفاده میکنید، متاسفانه این مشکل در زبان فارسی وجود دارد اما اگر با کامپیوتر یا لپتاپ وارد شدهاید مشکل از حرف «ی» است. برای حل این مشکل می توانید کیبورد تحت وب را از قسمت ابزارهای کاربردی دانلود و نصب کنید
۴- سوال: در هنگام نصب نرم افزار Adobe Connect روی ویندوز با خطای System Error مواجه می شوم؟
پاسخ: اگر با این خطا مواجه میشوید مشکل از نبود نرمافزار vcredist روی سیستم شماست. میتوانید این نرمافزار را از قسمت ابزارهای کاربردی دانلود کرده و روی سیستم خود نصب کنید. سپس اقدام به نصب نرمافزار Adobe Connect کنید.
۵- سوال: در مرحله ورود به کلاس در مرحله Loading گیر می کنم؟
پاسخ: اگر با این مشکل مواجه شدید یکبار دیگه آدرس اینترنتی را در مرورگر خود وارد کنید و این دفعه به جای بازکردن در نرمافزار ادوبی، برنامه را در مرورگر خود باز کنید. بهتر است از نسخه بهروز مرورگر کروم برای این منظور استفاده کنید.
۶- سوال: تصویر استاد تاخیر دارد یا قطع و وصل میشود؟
پاسخ: تاخیر در تصویر یا صدا یا کیفیت پایین آنها معمولا مرتبط با کیفیت اینترنت شما است. در محیط نرمافزار در سمت راست بالا (کنار گزینه Help) یک نمودار کیفیت اتصال شما را نشان میدهد. اگر این نمودار قرمز یا زرد میشود به معنی سرعت پایین اینترنت شما است. در این مواقع لازم است اینترنت با کیفیتتری را برای مشاهده صحیح محتوای کلاس تهیه کنید.
۷- سوال: فلش پلیر روی مرورگر کار نمیکند؟
پاسخ: برای حل این مشکل به بخش تنظیمات مرورگر کروم مراجعه کنید (در گوشه سمت راست و بالای پنجره مرورگر روی گزینه سه نقطه کلیک کنید و از منو مورد نظر گزینه Setting را انتخاب کنید) و در بخش جستجو عبارت Flash را جستجو کنید یا به آدرس Setting > Privacy and security > Site Setting > flash مراجعه کنید. در این بخش گزینه Ask First را انتخاب یا اگر آدرس مربوط به کلاس آنلاین در لیست سیاه قرارداد آن را پاک کنید.
۸- سوال: وقتی صحبت میکنم، در محیط کلاس مشکل برگشت صدا دارم؟
پاسخ: تاخیر در تصویر یا صدا یا کیفیت پایین آنها معمولا مرتبط با کیفیت اینترنت شما است. در محیط نرمافزار در سمت راست بالا (کنار گزینه Help) یک نمودار کیفیت اتصال شما را نشان میدهد. اگر این نمودار قرمز یا زرد میشود به معنی سرعت پایین اینترنت شما است. در این مواقع لازم است اینترنت با کیفیتتری را برای مشاهده صحیح محتوای کلاس تهیه کنید.