دوشنبه, ۴ مرداد , ۱۴۰۰
Monday, 26 July , 2021
«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
جستجو
پ
پ

۱-۱ تعریف و هدف رشته

هدف اصلی دوره مدیریت کسب و کار، تربیت و توانمندسازی سرمایه انسانی لازم برای ایفای نقش موثر در حوزه مدیریت کسب و کار است. مخاطبان دوره افرادی با تجربه کاری قابل توجه و غالبا دانش آموختگان رشته های فنی مهندسی ويا علوم پایه هستند که به دنبال کسب دانش مدیریتی لازم برای اداره مطلوب تر کسب و کار خویش هستند.

دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، به میزان قابل توجه عمل گرا است و به دنبال آموزش و به کار گیری عملی دانش مد بر بانی موجود و انتقال تجربه های کاری است.

هدف اصلی این دوره، توانمند سازی موثر مدیران فعلی کسب و کار است، این دوره برای افرادی با زمینه های تحصیلی مختلف مناسب است که دارای تجربه مدیریت هستند.

در مجموع این دوره به دنبال توانمند سازی و ارتقا شغلی مدیران کسب و کار با توجه به نیازها و اولویت های بومی در چارچوب اخلاق و ارزش ها می باشند.

۱-۲ رسالت و توانایی فارغ التحصیلان

مهارت های دانش آموختگان انتظار می رود دانش آموختگان پس از گذراندن دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار، مهارتهای زیر را و مشاوره به مدیران سازمان های تولیدی و خدماتی در سطوح مختلف :

اداره و راهبری بخش های تخصصی سازمان های تولیدی و خدماتی به صورت کارآمد و موثره مدیریت و راهبری سازمان های تولیدی و خدماتی به عنوان مدیر ارشد وبا عضو هيات مديره، فعالیت موثر و کارا در قسمتهای مختلف مدیریتی سازمان همانند مالی، بازاریابی و منابع انسانی انواع قالب های آموزشی دوره دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار در قالب های آموزشی مختلف برگزار می شود که در ادامه به آنها اشاره می شود.

این دوره ها معمولا دوساله هستند و بیشتر دانشجویان آنها دارای سابقه کاری می باشند، تعامل مناسب بین دانشجویان و استادان، امکان اخذ دروس متنوع و مناسب بودن دوره برای تغییر شغل از جمله مزایای این دوره هاست. از معایب آن نیز می توان به هزینه پر بودن و دوری از محیط کاراشاره کرد.

۱-۳ طول دوره و شکل نظام

طول دوره و شکل نظام طول دوره حداکثر ۶ نیمسال است که شامل واحدهای نظری و پایان نامه خواهد بود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته است.

۱-۴ تعداد و نوع واحدهای درسی

ساختار کلی طول دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA) برابر با ۲ سال و شامل ۴ نیمسال تحصیلی است نظام آموزشی این دوره مطابق آیین نامه ها و مصوبات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ساختار کلی دوره کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار (MBA)
تعداد واحدهای اصلی ۳۰ واحد
تعداد واحدهای اصلی اختیاری ۶ واحد
تعداد واحدهای اختیاری تخصصی ۱۲ واحد
تعداد واحدهای تخصصی اصلی ۶ واحد
تعداد واحدهای تخصصی اختیاری ۶ واحد

نیمسال اول

ردیف نام درس تعداد واحد نوع درس پیش‌نیاز
۱ اصول اقتصاد ۳ اصلی
۲ مدیریت رفتار سازمانی ۳ اصلی
۳ اخلاق و احکام کسب و کار ۳ اصلی
۴ حسابداری برای مدیران ۳ اصلی
۵ مبانی سازمان و مدیریت ۲ جبرانی
جمع واحدهای ترم ۱۲
نیمسال اول

نیمسال دوم

ردیف نام درس تعداد واحد نوع درس پیش‌نیاز
۱ مدیریت مالی ۳ اصلی
۲ مدیریت منابع انسانی ۳ اصلی
۳ روش تحقیق کسب وکار ۳ اصلی-اختیاری
۴ مدیریت استرتژیک ۳ اصلی
جمع واحدهای ترم ۱۲
نیمسال دوم

نیمسال سوم

ردیف نام درس تعداد واحد نوع درس پیش‌نیاز
۱ مدیریت بازاریابی ۳ اصلی
۲ نظریه های سازمان و مدیریت ۳ اصلی
۳ اقتصاد مقاومتی ۳ اصلی-اختیاری
۴ بازار و نهادهای مالی ۳ اصلی-تخصصی
جمع واحدهای ترم ۱۲
نیمسال سوم

نیمسال چهارم

ردیف نام درس تعداد واحد نوع درس پیش‌نیاز
۱ مدیریت ارتباط با مشتریان ۳ تخصصی-اختیاری
۲ مدیریت عملیات ۳ اصلی
۳ تجارت الکترونیک ۳ تخصصی-اختیاری
۴ کارآفرینی سازمانی ۳ تخصصی-اختیاری
جمع واحدهای ترم ۱۲
نیمسال چهارم

شهریه ثابت و متغیر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بین المللی چابهار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

گروه آموزشی شهریه ثابت(ریال) شهریه متغیر(ریال) پایان نامه (نظری) آزمایشگاهی
علوم انسانی ۱۸,۷۴۵,۳۷۵ ۳,۳۵۷,۷۵۰ ۸,۳۴۰,۲۰۰ ۱۰,۴۲۵,۲۵۰