شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Saturday, 27 April , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
آخرین وضعیت رتبه علمی ایران در ۲ نمایه بین المللی | مدیرکل
15

[ad_1] مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت:در نظام رتبه بندی وب آو ساینس یک رتبه علمی سقوط کردیم که یکی ازعلت های آن وجود تحریم ها و عدم چاپ مقالات ایران در برهی نشریه هاست. – صمد نژاد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در پاسخ به این سوال […]

پ
پ

[ad_1]

مدیرکل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم گفت:در نظام رتبه بندی وب آو ساینس یک رتبه علمی سقوط کردیم که یکی ازعلت های آن وجود تحریم ها و عدم چاپ مقالات ایران در برهی نشریه هاست.

– صمد نژاد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در پاسخ به این سوال که گفته می شود شیب رشد علمی ایران رو به کاهش هست، گفت: خیر این موضوع درست نیست.

شیب رشد کاهش نیافته است.

ما همچنان رشد علمی را داریم البته به صورت نمایی نیست اما بصورت لاک پشتی بالا می رود و با برنامه هایی که دکتر زلفی گل و وزارت علوم در دستور کار دارد، پیش بینی ما این است که طی یکی دو سال آینده به رشد قبلی برسیم.

قائل بر این نیستیم که رشد علمی ایران کاهش یافته است مدیر کل سیاست گذاری و برنامه ریزی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: ما همچنان افزایش مقاله را داریم منتها اگر در سال های اخیر سالیانه چند هزار مقاله به چاپ می رسید اما در حال حاضر این عدد به چند صد تا کاهش یافته است.

ما قائل بر این نیستیم که رشد علمی کاهش یافته است.

اصلاح آیین نامه پژوهانه اساتید در دستور کار وزارت علوم نژادابراهیمی راه اندازی دوره های پسادکتری و حمایت از این دوره ها از طریق صندوق شورای عتف (علوم،تحقیقات و فناوری) را یکی از برنامه های وزارت علوم در راستای افزایش رشد علمی برشمرد و گفت: اصلاح آیین نامه پژ

[ad_2]

Source link

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.