شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Saturday, 27 April , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
پ
پ

دانشگاه بین‌المللی چابهار دانشگاهی غیرانتفاعی و غیردولتی است که در سال ۱۳۸۱ با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چابهار بنیان گذاشته شده‌است.

رشته‌های آموزشی و اعطای مدرک

دانشگاه بین‌المللی چابهار در سال ۱۳۸۱ با  پذیرش دانشجو در ۸ رشته با همکاری دانشگاه لندن کار خود را آغاز نمود به طوری که امتحانات آن در پایان سال تحصیلی توسط همان دانشگاه برگزار و ارزیابی شده و در نهایت مدرک کارشناسی نیز توسط دانشگاه لندن اعطا می‌شد. همچنین پس از معادلسازی، یک مدرک کارشناسی توسط دانشگاه بین المللی چابهار نیز به دانش‌آموختگان تقدیم می‌شد.

در سال ۱۳۸۸ این دانشگاه با گسترش مواد آموزشی در ۱۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری را شروع کرد که تحصیل موفقیت‌آمیز در هر یک از این دوره‌ها منجر به اخذ مدرک کارشناسی می‌شود. اکنون دانشگاه بین المللی چابهار در بالغ بر بیست رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می نماید.

اهداف و مأموریت

دانشگاه بین‌المللی چابهار به منظور انجام رسالت خود در راستای توسعه آمادگی و تربیت دانشجویان مسئولیت پذیر، خلاق، متخصص، مولد، با وجوه منطبق با ارزشهای اسلامی و آرمانهای انسانی، ضمن بکارگیری بالاترین استانداردهای دانشگاهی نسبت به طراحی فعالیت‌های تحصیلی مطابق با شرایط دنیای واقعی امروز اقدام نموده‌ است. مجموعه ارزشها و اهدافی همچون اعتقاد به دانشگاه پژوهنده و دانایی محور، فراهم نمودن محیطی مناسب و جذاب برای جوانان ایرانی تا ناچار به ترک ایران و ادامه تحصیل در خارج از کشور نشوند، تربیت نیروی متخصص برای کشور بخصوص مناطق آزاد، تقویت فرهنگ ملی در کنار توسعه دانش و مهارتهای فردی، تلاش جهت موفقیت دانشجویان با برنامه‌ریزی، ساماندهی، مراقبت و ارائه خدمات لازم و تقویت پیوندهای علمی آموزشی و پژوهشی با موسسات آموزش عالی با سابقه و فعال در سطوح ملی و بین‌المللی، اساس شکل‌گیری دانشگاه بین‌المللی چابهار بوده‌است.