شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
Saturday, 27 April , 2024
«مهار تورم و رشد تولید»
جستجو
پ
پ

۱-۱ هدف و تعریف رشته

با توجه به اهمیت بالای کارهای عمرانی، رشته مهندسی عمران جزو اولین رشته های مهندسی در کشور می باشد. دوره کارشناسی مهندسی عمران یکی از مجموعه های آموزش عالی در زمینه فنی و مهندسی بوده و هدف ان تربیت افراد مستعدی است که بتواند با آگاهی علمی و فنی کامل از عهده انجام وظایف طراحی، مدیریت، نظارت و اجرای پروژه  های عمرانی در زمینه های مرتبط بر آینده و نیازهای روز افزون عمرانی جامعه را در این زمینه ها برآورد سازند.

اهمیت این رشته با توجه به سیاست های عمرانی دولت و توجه به سرمایه گذاری های کلان برای ایجاد و ساختن ساختمان های مسکونی، بزرگ راه ها، راه آهن، راه های اصلی و فرعی، شبکه های آبرسانی و همچنین اولویت رفع نیازهای عمرانی در زمینه های مسکن، راه و تأمین آب آشامیدنی روستا و شهرهای کوچک روشن می باشد.

۱-۲ رسالت و توانایی فارغ التحصیلان 

دانش آموختگان این رشته دارای قابلیت ها و توانایی های زیر خواهند بود:
۱- محاسبه و طراحی ساختمان ها و ابنیه مهندسی متعارف راهسازی و تأسیسات آبی
۲- پیاده کردن و اجرای طرح های ساختمانی، راهسازی و تأسیسات آبی به عنوان مهندس کارگاه
۳- نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی در زمینه های فوق الذکر به عنوان مهندس ناظر کارگاه
۴- ادامه تحصیل در مجموعه های تخصصی مهندسی عمران در دوره های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی

۱-۳ طول دوره و شکل نظام

طول متوسط این رشته چهار سال است و مطابق ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. شکل نظام اموزشی به صورت ترمی-واحدی است. هر واحد نظری به مدت ۱۶ ساعت و هر واحد عملی به مدت ۳۲ ساعت در طول هر نیمسال تحصیلی می¬باشد. طول دوره کارشناسی حداکثر ۴ سال خواهد بود.

۱-۴ تعداد و نوع واحدهای درسی

تعداد کل واحدهای دوره در حال حاضر ۱۴۰ واحد می باشد که با در نظر گرفتن ۲۳ واحد دروس پایه، ۸۰ واحد دروس اصلی، ۲۲ واحد دروس عمومی و ۱۵ واحد دروس اختیاریو ۲ واحد کارآموزی تعریف شده است.

شهریه ثابت و متغیر در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه بین المللی چابهار سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹