۱٫نظارت بر عملکرد ادارات خوابگاهها- رفاه- تغذیه- ایاب و ذهاب و اجرای قوانین، آیئن نامه ها و بخشنامه ها۲٫برنامه ریزی در خصوص مسائل رفاهی- خوابگاهی و امور تغذیه دانشجویان۳٫پیگیری انعقاد قراردادهای تغذیه- ایاب و ذهاب- خدمات نظافت۴٫انجام امور مربوط به تعمیرات و خرید تجهیزات خوابگاهها- آشپزخانه ها و سلف سرویس ها۵٫مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی- ورزشی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه۶٫مشارکت با اداره مشاوره در جهت حل مشکلات مالی، تحصیلی و … دانشجویان۷٫بازدیدهای دوره ای و مستمر از مراکز تحت پوشش۸٫تشکیل دوره های آموزشی توانمند سازی کارکنان۹٫تعامل با مدیران دانشگاههای دیگر در جهت استفاده از تجربیات ارزشمند آنها در راستای ارتقای خدمات رفاهی دانشجویان و رسیدن به سیاست های کلی برنامه چهارم توسعه (برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی و…و بهره مند از محیط زیست مطلوب)۱۰٫تشکیل جلسات پرسش و پاسخ۱۱٫برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشکده ها و خوابگاهها۱۲٫همکاری با خیرین در جهت حمایت مالی از دانشجویان بی بضاعت۱۳٫تدوین گزارش های سالانه و موردی و ارائه به مسئولیت دانشگاه و وزارت متبوعانجام سایر امور محوله از سوی معاون فرهنگی و امور دانشجویی و ریاست محترم دانشگاه